نماینده، ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به آسیب‌های وارده کرونا به صنوف و اشتغال‌ها و درنتیجه بیکاری بسیاری از هم‌وطنان گفت: امسال اعتبارات زکات به آسیب‌دیدگان کرونا اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی از زکات و نماز به‌عنوان دوقلو‌های قرآنی نام برد و افزود: نماز و زکات همیشه به‌هم‌پیوسته هستند، نماز کلاس تربیت انسان‌سازی است و پرداخت زکات مکمل آن محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی فرهنگ نماز و زکات را به‌عنوان امری مهم در پرورش انسان‌سازی نام برد و عنوان کرد: برای تبلیغ در حوزه زکات باید فکر و ذهن مردم را آماده کنید.

امام‌جمعه بجنورد تبلیغات گسترده در حوزه ترویج فرهنگ زکات و آثار مثبت آن در جامعه و همچنین آگاه‌سازی کشاورزان نسبت به نحوه پرداخت زکات در محصولات کشت و دیم را از عوامل اثرگذار در پرداخت آن عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی از صداوسیما به‌عنوان دستگاهی فرهنگی خواست تا زکات خود را با تولید برنامه‌های فاخر و محتوا سازی در جامعه پرداخت کند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان شمالی اجر پرداخت معنوی زکات مستحبی را بیش از زکات واجب برشمرد و گفت: زکات مستحبی سازندگی بیشتری دارد چراکه هیچ اجباری در پرداخت آن وجود ندارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.