نشست مطبوعاتی مدیر عامل هلال احمر خوزستان به مناسبت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ جهانی برگزار شد.

علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان در حاشیه نشست مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه این سازمان از بدو تاسیس در سال ۱۳۰۱ تا کنون که بیش از ۹۰ سال قدمت دارد، در دنیا جز بهترین سازمان‌ها هستیم گفت: این مسئله از لحاظ انسانی، تجهیزات و دیگر موارد بوده است.

او افزود: ما براساس دین خود و الزام برای کمک رسانی به آسیب دیدگان همیشه خوش درخشیدیم. در دوران دفاع مقدس یک آزمون مهم را پشت سر گذاشتیم و بعد از جنگ شکل یک تشکل دموکراتیک را به خودمان گرفتیم چرا که صلیب سرخ جهانی این را از ما خواسته بود. جمعیت هلال احمر یک سرمایه ملی برای ما حساب می‌شود.

خدادادی با بیان اینکه مساعدت‌های سازمان هلال احمر مرز ندارد اظهار کرد: بی طرفی، استقلال، بشر دوست بودن از ویژگی‌های این نهاد است، سرمایه اجتماعی هلال احمر، جمعیت است که با تلاش گستره آن افزایش پیدا می‌کند. میزان آمادگی افراد جامعه ما در مقابله با خطرات ۱۵ درصد است پس وظیفه ما بالا می‌رود و هر کسی باید بتواند در شرایط سخت وارد عمل شود. ضمن آنکه ضریب خطر پذیری از ۱۰ عدد ۸ است در حالی که باید ۲ شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به سیل خوزستان بیان داشت: در سیل پارسال تمامی نیرو‌های خود را پای کار کشاندیم، سرعت عمل را بالا بردیم و این حضور باعث جوگیری از مرگ تعداد بسیاری انسان شد.

نشست مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی هلال احمر

این مقام مسئول تصریح کرد: نظام اسلامی ما نگاه ویژه به محرومیت دارد که استان ما دومین استان حاشیه نشین کشور است و جمعیت هلال احمر در حال اجرایی کردن اقداماتی در زمینه رفع محرومیت در این مناطق است. افتتاح ۵ پایگاه (به ویژه در محور شوش-اندیمشک)، داروخانه و مرکز توان بخشی از جمله این کار‌ها است.

توزیع ۳۰ هزار بسته بهداشتی

علی خدادادی با اشاره به اینکه نگاه هلال احمر به کرونا، اجتماعی است، اذعان داشت: تاکنون ۱۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی توزیع شده و طی این هفته نیز ۲۰ هزار بسته معیشتی پخش می‌شود. در کنار این یاری رسانی ها، ۲۲ کارگاه تولید ماسک و شیلد در حال فعالیت هستند.

او بیان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم مواظب باشند و مسائل بهداشتی را رعایت کرده و مسئولیت‌های اجتماعی خود را اجرا کنند، تا بتوانیم بر مشکل پیروز شویم چرا که این روز‌ها کادر درمان خسته است و مردم اگر پای کار نباشند بحران سختی پیش رو خواهد بود. تاکنون بیش از ۱۷۵ واکسن در حال آزمایش هستند، اما ۱۲ ماه طول میکشد تا به مرحله تولید انبوه برسیم. یا باید ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه به کرونا مبتلا شوند و یا اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد در صورت تولید واکسن از آن استفاده نمایند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.