مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای شروع بازی‌های لیگ و خطرات احتمالی آن توضیحاتی را بیان کرد.

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت حضورش در باشگاه استقلال گفت: یک دوست قدیمی مشترک با سعادتمند دارم. مختار بابایی از فوتبالیست‌های دهه ۵۰ در ذوب آهن است. او و سعادتمند، مشکلی داشتند که خواستم میانجی‌گری کنم تا مشکل حل شود. البته ناگهان از داستان‌های اسپانسرینگ و ... سر در آوردم.

آذری در خصوص اظهار نظر‌های متفاوت درباره شروع مجدد لیگ یا خاتمه آن، گفت: همه حق دارند پیشنهادات خود را مطرح کنند و از منافع خود دفاع کنند. به عنوان مثال باشگاه پرسپولیس از حق خود دفاع می‌کند و این موضوع کاملا طبیعی است. هیچکس نباید از شنیدن نظرات آشفته شود. تیمی که در انتهای جدول و در حال سقوط است، می‌خواهد لیگ ادامه پیدا نکند. بالاخره همه سرمایه گذاری کرده ایم و منطقی است از منافع خود دفاع کنیم. حتی تیمی که در میانه جدول لیگ برتر است و نیم نگاهی برای صعود به جام باشگاه‌های آسیا دارد، به دنبال احقاق حقوق خود است. باید به تمام این دیدگاه‌ها احترام گذاشت و در نظر بگیریم همه از حق خودشان دفاع می‌کنند.

آذری افزود: باید پیشنهادات شنیده و بررسی شود، ببینیم آیا عملیاتی است یا خیر و در نهایت تصمیم گیری کنیم. خیلی سریع آشفته نشویم. در این فضای ملتهب، نباید اظهار نظر‌های افراد را مورد حمله قرار دهیم. چرا که به غیر از افزایش تنش و از بین رفتن دوستی‌ها نتیجه‌ای دیگه‌ای نخواهیم گرفت.

آذری اضافه کرد: فلسفه وجودی ورزش، دوستی است. فوتبال برای این است که اجتماعاتی کوچک برای توسعه دوستی‌ها شکل بگیرد. در مقابل هر پیشنهادی جبهه نگیریم. اجازه بدهیم همه نظرات خود را مطرح کنند.

آذری در خصوص چگونگی تصمیم گیری برای از سرگیری بازی‌ها تصریح کرد: ظاهرا، کنفدراسیون فوتبال آسیا، از سازمان لیگ ایران سوال کرده است که چه برنامه‌ای برای لیگ دارد. این تصمیمی نیست که سازمان لیگ بتواند به تنهایی بگیرد. شیوع کرونا، اتفاقی سراسری در جهان است و فقط در بحث فوتبال، شرایط ویژه ایجاد نکرده است. تمام فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی را تحت الشعاع قرار داده است. متولی اول و آخر شروع تمامی فعالیت‌ها، وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا هستند. چند روز پیش، رئیس جمهور اعلام کرد با رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها، فعالیت‌های ورزشی از سر گرفته می‌شود. در جلسه‌ای که در وزارت ورزش برگزار شد، هماهنگی‌هایی با وزیر بهداشت صورت گرفته است. به نظر می‌رسد به زودی راه کار‌هایی اعلام خواهد شد.

آذری گفت: تنها باید دقت کرد که احترام یکدیگر را از بین نبریم. باید تصمیمی گرفته شود که منافع باشگاه‌ها و سازمان لیگ در عین توجه به سلامتی همه در نظر گرفته شود. اگر فوتبال ادامه پیدا نکند، ضرر هنگفت مالی به درآمد‌های باشگاه‌ها و سازمان لیگ وارد می‌شود. قرارداد‌هایی که برای پخش تلویزیونی و اسپانسرینگ منعقد شده است منوط به انجام بازی‌ها است. اگر بازی‌ها برگزار نشود، طبعا عایدی مالی هم وجود نخواهد داشت. باید در نظر گرفت درآمد‌ها واجب‌تر است یا سلامتی مردم؟ واقعیت این است که همه به نوعی از این وضعیت متضرر شده ایم. در این آشفته بازار باید منطقی فکر کرد و احترام متقابل را حفظ کرد. کلید حل این موضوع، در آرامش است. هر شخصی حق دارد در جهت منافع خود، اظهار نظر کند، اما اولویت اول و آخر باید سلامت مردم باشد.

آذری درباره اینکه آیا سازمان لیگ برنامه‌ای برای شروع بازی‌ها تدوین کرده است یا خیر گفت: باید از خود آن‌ها سوال کرد، اما از ابتدای سال تا الان، چندین نامه به سازمان لیگ ارسال کردم. سازمان لیگ معتقد است باید ستاد مبارزه با کرونا، دستورالعمل را ابلاغ کند. اگر ستاد مبارزه با کرونا اجازه برگزاری بازی‌ها را صادر کند و نوع برگزاری بازی‌ها را معین کند، سازمان برنامه را به آن‌ها ابلاغ خواهد کرد.

آذری درباره موضوع مهم آمادگی بازیکنان در صورت شروع بازی‌ها گفت: اگر زمان برگشت به مسابقات و آماده سازی تیم، کوتاه باشد، ممکن است با موجی از آسیب دیدگی مواجه شویم و در این شرایط تنها، بازیکن متضرر می‌شود. چه کسی پاسخگو خواهد بود. اگر بازیکن در مراحل آماده سازی، با زمان کم و فشار خود را به بازی‌ها برساند و با پارگی رباط مواجه شود و آینده ورزشی او با مخاطره و نابودی مواجه شود، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ نمی‌توانیم مسابقات را بدون پیش نیاز شروع کنیم، باید آمادگی جسمانی به حد قابل قبولی برسد. تمامی این مراحل مستلزم زمان است. بسیاری از افرادی که معتقدند باید مسابقات را شروع کنیم، نمی‌دانم به این مسائل فکر کرده اند یا خیر.

آذری تاکید کرد: حداقل ۸ هفته برای آمادگی مجدد زمان نیاز داریم. به طور استاندارد، تمرینات آمادگی جسمانی حداقل ۸ هفته است. در این مدت و با فشار، چه کسی پاسخگوی آسیب دیدگی‌ها یا ابتلا به کرونا و خدای نکرده از دست رفتن جان یک انسان خواهد بود.

آذری اظهارات متفاوت درباره خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را این گونه تشریح کرد: خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس تنها یک شعار است. زیرساخت‌ها فراهم نیست و سازمان بورس و فرابورس هم اجازه چنین کاری را نخواهند داد. این ۲ باشگاه قابلیت خصوصی شدن را ندارند و هر فردی برای خرید این ۲ باشگاه اقدام کند، بعد از مدتی به این نتیجه می‌رسد. تمامی این مسائل، شعار است. شخصی که وارد بخش خصوصی می‌شود به دنبال سرمایه گذاری برای کسب سود است. مشکلات این ۲ باشگاه خیلی بیشتر از بدهی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار