هواشناسی بوشهر اعلام کرده است که خلیج فارس از یکشنبه تا چهارشنبه به تناوب مواج خواهد بود.

خلیج فارس تا چهارشنبه مواج استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به وزش باد به نسبت شدید تا شدید شمال غربی از فردا ( یکشنبه) تا چهارشنبه، سواحل استان به تناوب مواج  پیش بینی می‌شود.

فرج اله شکوهی پور افزود: وزش باد به نسبت شدید تا شدید با سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت،  باعث مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین ۱/۵ تا سه متر خواهد شد.

او ادامه داد: عصر یکشنبه وزش باد باعث افزایش تلاطم دریا در سواحل استان به ویژه سواحل جنوبی می‌شود و دوشنبه این شرایط در همه سواحل استان و با شدت بیشتر در سواحل مرکزی و جنوبی رخ می‌دهد. 

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: سه شنبه و چهارشنبه در سواحل مرکزی و جنوبی استان  باد شدید وزیدن می‌گیرد و ارتفاع موج بین دو تا سه متر خواهد بود.

شکوهی پور توصیه کرد: در این مدت باید از تردد شناور‌های کوچک و تفریحی و مسافری در سواحل استان به ویژه سواحل مرکزی و جنوبی استان خودداری شود.

به گفته او، در این مدت دمای هوا نیز به طور نسبی کاهش می‌یابد.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

هواشناسی استان بوشهر آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، قسمتی ابری گاهی همراه با غبار محلی، به تدریج تمام ابری است که امشب و صبح فردا در برخی نقاط همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک و احتمال رعد و برق همراه با بارش پراکنده و خفیف باران و تندباد لحظه‌ای پیش بینی کرده است.

جهت وزش باد نیز بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی گاهی شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از وقت امشب و صبح فردا بر روی دریا و سواحل استان گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ارتفاع موج هم امروز در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای گاهی بیش از ۱۸۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در فراساحل جنوبی گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۲۳ بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۹:۵۱، جزر دوم دریا ساعت ۱۷:۲۸ و مد دوم دریا ساعت ۲۳:۲۰ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.