فرماندار شیراز بر لزوم تداوم توسعه و محرومیت زدایی در روستاهای شهرستان شیراز تاکید کرد و گفت: توسعه و محرومیت زدایی روستایی یک مطالبه جدی است که با مشارکت و تلاش بنیاد مسکن و همراهی نهادهای مردمی محقق می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رضا امیری در بازدید از روستا‌های منطقه سیخ دارنگون بر لزوم تداوم توسعه و محرومیت زدایی در این مناطق تاکید کرد و گفت: توسعه و محرومیت زدایی روستایی یک مطالبه جدی است که با مشارکت و تلاش بنیاد مسکن و همراهی نهاد‌های مردمی محقق می‌شود.

فرماندار شهرستان شیراز، استفاده از ظرفیت‌های توسعه روستایی، تامین معیشت، تلاش برای ماندگاری روستاییان و کاهش مهاجرت‌ها، تاکید بر اجرای طرح‌های عمرانی و بهسازی روستایی را از جمله مولفه‌هایی دانست که با تلاش جمعی و مشارکت عمومی می‌بایست محقق شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیراز در منطقه سیاخ دارنگون به بیان تعداد تسهیلات مقاوم سازی پرداخت شده واسناد صادره وهمجنین بهسازی و اجرای طرح هادی اشاره کرد و گفت: این منطقه از جمله مناطق مستعد در شهرستان شیراز برای توسعه روستایی و گردشگری است که باید از ظرفیت‌های آن بهره گیری کرد.

مسعود صف شکن ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد در سالی که گذشت، فعالیت‌های انجام شده درواحد صدور سند در این بنیاد را تشریح کرد و با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت با مشارکت و همراهی ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود گفت: صدور تعداد ۵۲ هزار ۳۹۱ جلد سند مالکیت درسطح شهرستان شیراز با همکاری ادارات ثبت اسناد واملاک نواحی مختلف از جمله عملکرد‌های قابل توجه است.

او اهداف صدور سند را ایجاد انگیزه برای کاهش مهاجرت‌ها، تثبیت مالکیت وازبین بردن اختلافات ملکی، ایجاد روحیه امنیت وتغییرنگرش به ملک به عنوان یک پشتوانه مالی، ایجاد ثبات سکونت درروستا وجلوگیری از پدیده مهاجرت از روستا به شهر، امکان استفاده آسان دراخذ تسهیلات بانکی و تسریع درروند مقاوم سازی مسکن روستایی اعلام کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار