دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از افزایش ۲۸ درصدی مرگ و میر ناشی از مصرف موادمخدر و محرک در سال ۹۸ در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران رویکرد اصلی این شورا را حفظ سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد و گفت: با وجود آسیب‌های فراوان مواد مخدر و خسارت‌های جبران ناپذیر آن در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متاسفانه مبارزه با این پدیده شوم به دغدغه عمومی تبدیل نشده است و دستگاه‌های متولی هم به وظایف خود در این حوزه به خوبی عمل نمی‌کنند.

او با اشاره به ضرورت کاهش ۲۵ درصد نرخ شیوع و نرخ مرگ و میر مواد مخدر تا پایان برنامه ششم توسعه گفت: ۴۴۷۲ نفر پارسال در کشور به دلیل سوء مصرف مواد مخدر و موادمحرک جان خود را از دست دادند و در این بخش شاهد افزایش ۲۸ درصدی آمار متوفیات مازندران بودیم که نگران کننده است.

مظفری از فعالیت ۴۱۹ مرکز درمانی و کاهش آسیب در استان و ارائه خدمات به ۵۶ هزار بیمار خبر داد و گفت: پاکسازی مناطق آلوده و آسیب زا، ساماندهی معتادان متجاهر، کاهش دسترسی به مواد و ارائه خدمات درمانی و اقدامات پیشگیرانه موجب شد تا استان مازندران از رتبه دوم نرخ شیوع کشور به رتبه ۲۰ کشور ارتقاء یابد.
 


انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.