مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در کرمانشاه ۸.۲۳ متر مربع است، گفت : از جایگاه خوبی در کشور برخوردار هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛فرامرز رحمتی زاده مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه گفت : در حال حاضر سرانه فضای سبز کرمانشاه ۸.۲۳ متر مربع است که درصدد هستیم تا پایان سال به ۸.۶ متر مربع برسد.

او گفت : در حال حاضر سرانه استاندارد فضای سبز در کشور ۱۲ مترمربع است و کرمانشاه از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است همچنین سرانه زیست محیطی در کرمانشاه ۱۶ متر مربع است که در تلاش هستیم با درختکاری و کاشت گونه‌های گیاهی در نقاطی که امکان توسعه فضای سبز دارد، تا پایان سال به ۹ تا ۹.۲ متر مربع افزایش یابد.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه راه اندازی پارک‌های محله‌ای جزو برنامه‌های مناطق هشت گانه شهرداری است، گفت: امسال درصدد ارتقای کیفیت فضای سبز با افزایش گلکاری و کاشت درختچه‌های سبز حجمی هستیم.

او افزود: همچنین زمین‌های مستعد فضای سبز به پارک‌های محله‌ای تبدیل خواهند شد همان گونه که در سال گذشته شاهد راه اندازی چندین پارک محله‌ای در مناطق هشت گانه کرمانشاه بودیم و اکنون نیز شماری از پروژه‌ها در دست تکمیل است.

رحمتی زاده گفت: در راستای کیفی سازی پارک‌ها همچنین به دنبال تجهیز امکانات پارک‌ها، بروزرسانی المان‌های شهری و وسایل بازی و ورزشی هستیم.

این مسئول ادامه داد: برای فصل تابستان نیز درصدد تجهیز همه پارک‌های سطح شهر هستیم تنها در یک نقطه تجمع نشود و پس از شکست کرونا مردم از فضای سبز پارک‌ها استفاده کنند، زیرا مردم خواهان استفاده از پاک در شب و همچنین در طول روز هستند برهمین مبنا تأمین روشنایی، زیبا سازی المان‌ها و تجهیز وسایل موجود در دستور کار است.

او افزود: به منظور تکمیل پروژه پارک جنگلی سراب قنبر ۴۰ هکتار درختکاری انجام شده و اکنون در حال نگهداری هستیم.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه ادامه داد: در برخی از نقاط سطح شهر درختان سراب قنبر در قالب تپه خاکی جنگلی مشخص هستند.

رحمتی زاده گفت: برای تکمیل پروژه مذکور اعتبارات مورد نیاز تزریق نشده از سوی دیگر شهرداری با توجه به نیاز پارک‌ها و معابر شهری به بهسازی توان تأمین اعتبار ندارد برهمین مبنا درصدد واگذاری این قسمت به سرمایه گذار از طریق واحد سرمایه گذاری شهرداری هستیم.

رحمتی زاده گفت: شهرداری کرمانشاه به دنبال تولید گل و گیاه شهر کرمانشاه به عنوان کاری بزرگ است و بالاخره پس از سال‌ها گلخانه پارک شرقی راه اندازی خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.