شورای هماهنگی بحران شهرستان هندیجان تشکیل جلسه داد

شورای هماهنگی بحران شهرستان هندیجان با محوریت آتش سوزی اراضی کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل جلسه داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه مدیریت بحران با محوریت آتش سوزی اراضی کشاورزی و منابع طبیعی به ریاست خضعلی معاون فرمانداری هندیجان و سایر اعضاء در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مصطفی حق زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان ضمن بیان علل آتش زدن کاه و کلش از سوی کشاورزان گفت: با هماهنگی بعمل آمده با دادستان شهرستان، با افرادی که اقدام به آتش زدن مزارع کشاورزی چه عمدا و چه سهوا کنند هیچگونه مماشات نداشته و طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۱۹ مجازات اسلامی با مرتکبین از طریق معرفی به دادگاه برخورد قضایی خواهد شد.

او افزود: متاسفانه هرساله کشاورزان به دلایل سنتی از قبیل آبیاری آسان، ازبین بردن آفات کشاورزی، کاشت و داشت آسان اقدام به آتش زدن مزارع کشاورزی می‌کنند که با این عمل ضمن آلودگی هوا و از بین بردن میکروارگانیسم‌های مفید خاک و در نتیجه افت محصول در دراز مدت، از طریق دود و خاکستر ناشی از آن که به مناطق مسکونی می‌رسد باعث نارضایتی عمومی و بروز حساسیت‌های تنفسی می‌شوند و با این عمل خسارت اصلی به خود کشاورزان می‌رسد.

رئیس منابع طبیعی  معضلات آتش سوزی اراضی ملی پرداخت و اقدامات لازم و پیشگیرانه جهت جلوگیری از آتش سوزی پسماند (کاه و کلش) حاصل از برداشت محصولات کشاوززی و اراضی ملی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

مصوبات این امر تشکیل کارگروه متشکل از کارشناسان ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست جهت بررسی موضوع و شناسایی عوامل آتش سوزی و معرفی به دادگاه، اطلاع رسانی از طریق بخشداران حاضر در جلسه به دهیاری‌های حوزه تحت امر خود، ورود آتش نشانی شهرستان جهت خاموش کردن آتش سوزی و اطلاع دهی به کارگروه مذکور، همچنین اداره جهاد کشاورزی ملزم به نصب بنر و اطلاع دهی مجازی به کشاورزان شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.