رئیس هیات مدیره اتحادیه لنج داران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر گفت: سفر به امارات تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

سفر به امارات تا اطلاع ثانوی ممنوع استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید علی موسوی گمارانی رئیس هیات مدیره اتحادیه لنج داران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر بیان کرد: تا کنون هیچ گونه رایزنی در خصوص عادی سازی شرایط مبادلات تجاری به زمان قبل از بیماری کووید ۱۹ میان مسئولان جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی صورت نگرفته است.

او تاکید کرد: تلاش می‌شود از راه رایزنی با مسئولان مربوطه مجوز‌های لازم برای ورود شناور‌های تجاری به امارات متحده عربی گرفته شود و در صورت رسیدن به نتیجه از طریق خبرگزاری‌های رسمی به اطلاع لنجداران رسانده می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه لنج داران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و همه جهان از اسفند ماه سال گذشته تاکنون هیچ شناور باری سنتی این استان اجازه ورود به بندر‌های کشور امارات را نداشته‌است.

گمارانی یادآور شد: این وضعیت باعث بروز مشکلاتی برای این شناور‌ها و سرنشینان آن‌ها شده طوری‌که شناور‌های باری سنتی این استان پس از ۲۰ روز تا یک ماه سرگردانی در لنگرگاه‌های کشور امارات اجازه ورود دریافت نکرده‌اند.

او ادامه داد: این درحالی است که تاکنون هیچ مصوبه و نامه محرمانه و غیرمحرمانه‌ای بین مسئولان ایران و امارات متحده عربی در مورد زمان مشخص برای باز شدن راه وجود ندارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.