مدیرکل استاندارد همدان از معرفی مدیران کنترل کیفیت نمونه خبر داد.

مدیران کنترل کیفیت نمونه در همدان معرفی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مددی مدیرکل استاندارد همدان گفت: مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی و خدماتی استاندارد استان، حداکثر تا ۱۰ خرداد ماه سال جاری مستندات خود را برای طرح ارزیابی و معرفی مدیرکنترل کیفیت نمونه ارائه دهند.

 او بیان کرد: در فرایند ارزیابی مدیران کنترل کیفیت نمونه واحد‌های تولیدی و خدماتی مشمول استاندارد، مستندات ارائه شده مورد بررسی قرار گرفته و بنابر امتیاز کسب شده به عنوان مدیرکنترل کیفیت نمونه استانی و یا نمونه ملی انتخاب و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
مدیرکل استاندارد همدان گفت:حداقل امتیاز برای انتخاب مدیرکنترل کیفیت نمونه در مقطع استانی را ۷۰ و برای مرحله ملی ۸۰ امتیاز اعلام کرد.

مددی افزود: در حال حاضر تعداد ۴۱۶ نفر کارشناس متخصص دارای گواهینامه تأیید صلاحیت معتبر از اداره کل استاندارد به عنوان مدیر کنترل کیفیت در واحد‌های تولیدی و خدماتی تحت پوشش استاندارد استان مشغول فعالیت هستند.

او با اشاره به نقش کلیدی مدیران کنترل کیفیت در واحد‌های تولیدی و خدماتی، افزود: مدیران کنترل کیفیت نمایندگان اداره کل استاندارد هستند و انطباق ویژگی‌های فرآورده‌ها با استاندارد مربوطه رابطه مستقیم با عملکرد صحیح و دقیق مدیر کنترل کیفیت واحد دارد.
مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه تمدید یا تجدید پروانه تأیید صلاحیت مدیر کنترل کیفیت منوط به گذراندن دور‌ه‌های اموزشی مربوطه (حداقل ۲۰ ساعت در سال) است، گفت: آموزش مدیران کنترل کیفیت از مباحث مورد تأکید اداره کل استاندارد است تا در راستای تحقق شعار سال، نظام استانداردسازی تکالیف خود را به نحو احسن انجام دهد.

مددی ادامه داد: مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی و خدماتی مشمول استاندارد در صورتی می‌توانند در فرآیند انتخاب مدیر نمونه شرکت کنند که حداقل دو سال سابقه کار متوالی در یک واحد تولیدی یا خدماتی با سمت مدیرکنترل کیفیت داشته باشند و هیچ امتیاز منفی حاصل از عدم انطباق فرآورده یا خدمت با استاندارد ملی مربوطه نداشته باشند و پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد در طول سال ارزیابی تعلیق یا ابطال نشده باشد.

او بیان کرد: ارائه گواهینامه ۱۶ ساعت دوره آموزشی موظف سالیانه و داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای کلیه فرآورده‌ها یا خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری طبق پروانه تائید صلاحیت مدیر کنترل کیفیت از شرایط الزامی است.

مدیرکل استاندارد همدان تاکید کرد: آن دسته از مدیران کنترل کیفیت که تخلفات آن‌ها توسط کارگروه تائید صلاحیت علمی و فنی، طبق قانون احراز و محکوم شده باشند در فرآیند ارزیابی قرار نمی‌گیرند.

مددی گفت:  مشارکت مدیرکنترل کیفیت در تدوین و تجدیدنظر استاندارد‌های ملی و تدوین استاندارد‌های بین المللی، از شاخص‌های مورد بررسی برای انتخاب مدیرکنترل کیفیت نمونه است.

او بیان کرد : ارائه مستندات بازرسی و کنترل، کالیبراسیون ادواری وسایل سنجش، جلوگیری از تولید و عرضه محصول یا ارائه خدمت دارای نقص و غیرمنطبق با استاندارد و حضور تمام وقت و موثر بر کیفیت در واحد تولیدی و همکاری و نظارت بر استقرار سیستم‌های مدیریتی در واحد تولیدی، از دیگر شاخص‌هایی است که در بررسی مدیرکنترل کیفیت نمونه، واجد امتیاز تلقی می‌شود.

مدیرکل استاندارد همدان گفت: ارائه مقاله در زمینه‌های کیفیت، کنترل کیفیت، مواد اولیه و محصولات مرتبط با فعالیت، همکاری در زمینه ترویج فرهنگ استاندارد، ارائه مستندات فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی، بهره مندی از اخلاق کاری و شخصیت شایسته و مسئولیت پذیری، از دیگر معیار‌هایی است که در امتیازدهی لحاظ می‌شود.

مددی بیان کرد: کلیه مدارک مورد نیاز با جزئیات روی سایت اداره کل استاندارد همدان به آدرس hamedan.isiri.gov.ir در بخش اطلاعیه‌ها موجود است و به دلیل جلوگیری از شیوع  ویروس کرونا مستندات باید در قالب لوح فشرده به اداره کل استاندارد ارسال شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان افزود: مدیران کنترل کیفیت نمونه مهرماه سال ۱۳۹۹ در روز جهانی استاندارد، ۱۴ اکتبر مصادف با ۲۲ مهرماه معرفی و تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.