مدیرکل استاندارد استان همدان از تمدید ۲۳۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد مربوط به محصولات تولیدی استان در سال ۹۸ خبر داد.

تمدید ۲۳۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد در همدانمحمد مددی مدیرکل استاندارد استان همدان، درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،افزود: پارسال ۲۳۲ پروانه تمدید شده که از این  تعداد ۲۰۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۲۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی بوده است.

مددی با اشاره به انجام یک هزار و ۱۱۵ مورد بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی استان، اضافه کرد: سه هزار و ۳۴۸ مورد نمونه برداری از تولیدات استان صورت گرفته و تمامی نمونه‌ها مورد آزمون قرار گرفتند که نتایج آزمون‌ها باعث صدور، تمدید، تعلیق و یا ابطال پروانه‌های کاربرد نشان استاندارد شد.

او با بیان اینکه اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد سه سال است، ادامه داد: سال گذشته ۸۷ محصول جدید تولید شده در صنایع همدان  پروانه کاربرد علامت استاندارد را دریافت کردند که از این تعداد ۸۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و هفت پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی بوده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان بیان کرد: این محصولات در زمینه صنایع غذایی وکشاورزی، ساختمانی و معدنی، مکانیک و فلزشناسی، خودرو و نیرو محرکه، برق و الکترونیک، شیمیایی و سلامت و محیط زیست است.

مددی ، پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران را به معنای تعهد تولید‌کننده و عرضه‌کننده کالا دانست و آن را منطبق با رعایت ضوابط و مقررات و استاندارد‌های ملی عنوان کرد.

او با بیان اینکه استانداردسازی زمینه‎ای برای ارتقای کیفیت و ضامن ماندگاری کالا در بازار‌های رقابتی است، خواستار توجه به این امر شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد تعدادی از واحد‌های تولیدی استان به دلیل عدم رعایت استاندارد‌ها و تولید باکیفیت پایین‌تر از استاندارد، باطل شد اظهار داشت: در این مدت نیز ۶۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان همدان تعلیق شده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.