۴۰ تن انواع چوب آلات جنگلی قاچاق در عملیات مشترک پلیس آگاهی استان، انتظامی شهرستان‌های نور، آمل و یگان حفاظت منابع طبیعی کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ علی دستور معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: در راستای مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی و فرآورد‌های چوبی در سطح شهرستان آمل، ماموران پلیس آگاهی استان با همکاری عوامل فرماندهی انتظامی شهرستان‌های نور، آمل و یگان حفاظت منابع طبیعی، طرح کنترل ونظارت بر کارگاه‌های چوب بری و عرضه محصولات و فرآورد‌های چوبی را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در این طرح ماموران با بازرسی از واد‌های کارگاهی چوب بری موفق به کشف بیش از ۴۰ تن انواع چوب آلات جنگلی قاچاق شدند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران از توقیف ۸ دستگاه وانت نیسان و دستگیری ۱۲ متهم به قاچاق چوب خبر داد و گفت: در این طرح تعدادی از واحد‌های کارگاهی متخلف شناسایی و پلمب شد.

اوافزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این مقدار چوب مکشوفه بک میلیارد ریال برآورد شده که اموال به منابع طبیعی تحویل شد.

سرهنگ دستور با بیان اینکه قطع درختان به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی را در پی داردف از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق چوب مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.