رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس طی نامه‌ای به ائمه جماعات مساجد استان نكاتی را پیرامون بازگشایی مساجد در مناطق وضعیت سفید عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در پی اعلام رئیس جمهور مبنی بر بازگشایی مساجد و اماكن مذهبی در شهرها و مناطقی كه وضعیت آن‌ها به لحاظ شیوع ویروس كرونا، سفید اعلام شده است، اقداماتی برای بازگشایی این اماكن در استان فارس نیز انجام شد.

در این راستا حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف سلمان‌زاده، رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس طی نامه‌ای نكاتی را برای رعایت در مساجد مناطق وضعیت سفید یادآور شد.

در این نامه آمده است:

تدابیر ستاد ملی مبارزه با کرونا لازم‌الاجرا است. (مقام معظم رهبری)

محضر مبارک ائمه محترم جماعات مساجد استان فارس

سلام علیکم

با احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، به استحضار می‌رساند با عنایت به اینکه در استان فارس بحمدالله وضعیت در تعدادی از شهرستان‌ها از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا سفید اعلام شده و جهت فعالیت مجدد مساجد اجازه لازم صادر شده است، موارد ذیل جهت اقدام مقتضی حضور سروران گرامی تقدیم می‌گردد.

- در شهرستان‌هایی که تاکنون وضعیت آن‌ها سفید اعلام نگردیده است از هر گونه تعجیل و اعمال سلیقه در برگزاری اجتماعات در مساجد از قبیل: اقامه نماز جماعت، جشن‌ها، عزاداری‌ها و مراسم ختم، برای حفظ سلامتی افراد اکیداً خودداری شود.

- در مناطقی که وضعیت سفید اعلام گردیده است، رعایت ضوابط بهداشتی، فاصله اجتماعی و الزامات سلامت محیط مورد توجه ویژه قرار گیرد.

- شایسته است به شکرانه کاهش بیماری در آن مناطق و نعمت فعالیت مجدد مساجد و مراکز فرهنگی از شرایط به‌وجود آمده در راستای تبلیغات دینی و معنوی و فرهنگی تلاش‌های جدی صورت پذیرد و انفاق به نیازمندان به‌خصوص کسانی که به‌دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا آسیب دیده‌اند، در قالب رزمایش همدلی و مساوات با همکاری هیئت امنا و پایگاه‌های مقاومت بسیج مورد توجه قرار گیرد.

امید است به برکت ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام مجتبی(ع) و شب‌های قدر به‌خصوص ایام شهادت و سوگواری امیرالمؤمنین علی(ع)، خداوند دفع بلا از تمامی مردم جهان به‌خصوص ملت عزیز ایران بفرماید و شاهد فعالیت مجدد مساجد و بقاع متبرکه در تمامی مناطق بوده باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار