معاون وزیر اقتصاد از عدم همکاری برخی از دستگاه ها در ارائه اطلاعات به درگاه صدور الکترونیکی مجوز خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی دهقان دهنوی، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور در خبر ۲۱ با اشاره به گفته‌های مقام معظم رهبری در  ارتباط با تولید کنندگان در امروز اظهار کرد:  درگاه ملی مجوز‌های کشور را از سال گذشته اجرایی کردیم که در این درگاه مجوز‌های دستگاه‌ها با شرح مدارک مورد نیاز،   مراحل و شرایط به صورت کامل و شفاف بارگزاری کرده ایم.

وی افزود: این زیرساخت را فراهم کردیم که دستگاه بدون این که مردم را به دنبال استعلام بفرستند، خود به سامانه متصل شوند و استعلام‌ها انجام شود.

این مقام مسئول بیان کرد: سال گذشته تمام صنوف کشور روی درگاه آمدند و بیش از ۵۰ درصد  استعلام های کشور از طریق سامانه صدور مجوزها انجام  و منجر به صدور مجوز شد.

دهقان دهنوی با اشاره به سایر دستگاه‌های اجرایی که روی درگاه صدور الکترونیکی مجوز‌ها آمده اند، بیان کرد:  وزارت جهاد کشاورزی و  معاونت برنامه ریزی وزارت صمت استقبال و همکاری خوبی داشتند و به زودی اطلاعات و استعلام هایشان روی درگاه بارگزاری می‌شود. بقیه دستگاه‌ها عملکرد خوبی نداشتند،   امیدواریم با تاکید رهبری دستگاه‌ها همکاری خود را بیشتر کرده و منجر به تحقق خواسته مقام معظم رهبری شوند.

دادسراهای امور تجاری برپا می شود

همچنین محمد جواد حشمتی، رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در این برنامه با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به راه اندازی دادگاه‌های رسیدگی به جرائم تجاری ابراز کرد: رسیدگی به دعاوی تجاری در حال حاضر وجود دارد و ضمانت‌های اجرایی آن فراهم است، اما حتما این دادگاه‌ها را در یک فاصله نزدیک در تهران تشکیل خواهیم داد تا فرمایش رهبری عمل شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: با تقویت این بخش از دادگاه ها، توقع فعالان تجاری را برطرف  خواهیم کرد  و این کمک می‌کند به بحث جهش تولید و تسهیل در گردش امور اقتصادی کشورمان  نیز سرعت ببخشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار