سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: نرخ تورم این استان فروردین ۹۹ کمتر از میانگین کشوری و ۳۰.۵ درصد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: نرخ تورم فروردین امسال در کشور ۳۲.۲ درصد و در استان سمنان کمتر از کشور و به میزان ۳۰.۵ درصد گزارش شد.

او افزود: نرخ تورم خانوار‌های شهری کشور فروردین امسال ۳۱.۹ درصد و در استان ۲.۱ درصد کمتر از میانگین کشوری و ۲۹.۸ درصد گزارش شد.

خجسته‌پور تصریح کرد: نرخ تورم خانوار‌های روستایی کشور ۳۳.۹ درصد و در سمنان ۳۳.۷ درصد است و آمار نشان‌دهنده پایین بودن ۲ دهم درصدی نرخ تورم روستایی در استان نسبت به کشور بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان بیان کرد: شاخص اصلی سنجش تورم بررسی نسبت هزینه‌کرد خانوار استانی از کل هزینه‌ها است.

خجسته‌پور اضافه کرد: نرخ تورم کالا‌های خوراکی، آشامیدنی و دخانیات فروردین ۹۹ در کشور ۳۶.۵ درصد و در استان سمنان ۲۵.۸ درصد بود که نشان می‌دهد در این شاخص، میانگین نرخ تورم استان سمنان از کشور ۱۰.۷ درصد کمتر بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان یادآور شد: نرخ تورم کالا‌های غیرخوراکی و خدمات فروردین امسال در کشور ۳۰.۳ درصد و در استان سمنان ۲۷.۶ درصد است و در این شاخص هم نرخ تورم در استان ۲.۷ درصد از کشور کمتر بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار