معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : گرد و غبار شدید، هوای سه شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب را به مرز بحران نزدیک کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به آلودگی هوا در شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه، گفت : میزان غلظت گرد و غبار در آسمان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب هم‌اکنون ۴۷۵ میکروگرم بر متر مکعب است که آن را به مرز بحران نزدیک کرده است.

او با بیان اینکه میزان غلظت گرد و غبار تا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است، گفت : از این مقدار تا ۳۹۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا سبب قرار گرفتن در وضعیت هشدار می‌شود.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: اگر غلظت گرد و غبار بین ۳۹۰ تا ۴۶۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا باشد، وضعیت اضطرار ایجاد می‌شود و در صورتی که میزان غلظت گرد و غبار از ۴۶۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا بیشتر شود، وضعیت آلودگی به حد بحران می‌رسد.

او با اشاره به وزش باد شدید در استان، گفت: احتمال جابجایی این ریزگرد‌ها با وزش باد به سمت برخی شهرستان‌های از جمله پاوه وجود دارد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.