امام جمعه خلخال گفت: راه پیشرفت و توسعه اقتصادی در شهرستان خلخال صنعت نیست بلکه رونق بخش گردشگری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم اسدی، امام جمعه خلخال در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کم نظیر خلخال در حوزه گردشگری گفت: راه پیشرفت و توسعه اقتصادی در شهرستان خلخال صنعت نیست بله رونق بخش گردشگری است.

او بیان کرد: آب و هوای متنوع و ییلاقی و طبیعت بی‌نظیر و بکر از جمله مولفه‌های بی نظیر خلخال است که زبانزد خاص و عام است.

امام جمعه خلخال با تاکید بر ضرورت استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای ایجاد رونق اقتصادی، توسعه اشتغال جوانان تصریح کرد: مردم منطقه نیز علاقمند و خواستار استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای رونق اشتغال و اقتصاد در شهرستان هستند و انتظار می‌رود با توسعه اقدامات در این حوزه بخشی از مشکلات اشتغال در شهرستان برطرف شود.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به آغاز سرمایه‌گذاری در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم در این منطقه شد و افزود: امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم انجام و زمینه برای رونق هر چه بیشتر گردشگری در منطقه ازناو فراهم آید.

موزه باستان‌شناسی نقش موثری در هدفمند کردن گردشگری خلخال دارد

فرماندار شهرستان خلخال نیز در این دیدار با اشاره به قابلیت‌های شهرستان خلخال برای رونق صنعت گردشگری اظهار کرد: همجواری با استان گیلان و وجود چند منطقه نمونه گردشگری در شهرستان زمینه برای حضور گردشگران بی‌شمار را در شهرستان فراهم رده است.

فریدون بابایی افزود: با توجه به موقعیت شهرستان خلخال زمینه بهره‌برداری از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی وجود دارد ولی این مناطق نیازمند ایجاد زیرساخت‌هاست که انتظار می‌رود میراث فرهنگی به عنوان متولی در این زمینه اقدام کند.

او با اشاره به شروع عملیات اجرایی ایجاد پل معلق ازناو گفت: تامین برق و آب از جمله انتظارات سرمایه‌گذار این مجموعه است و با توجه به محدودیت‌های اعتبارات استانی امیدواریم اداره کل میراث فرهنگی استان با جذب اعتبارات ملی این زیرساخت‌ها را تامین کند.

فرماندار شهرستان خلخال با قدردانی از عملکرد میراث فرهنگی استان در راستای تجهیز و راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی خلخال در سال گذشته بیان کرد: وجود آثار متعدد موجود در حوزه میراث فرهنگی در این شهرستان توجه ویژه به این حوزه را می‌طلبد که این امر می‌تواند در هدفمند کردن گردشگری شهرستان نیز مفید باشد.

بابایی با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه صنایع دستی شهرستان تصریح کرد: برخی از رشته‌های صنایع دستی و ظرفیت‌های موجود شهرستان از جمله جاجیم‌بافی در سطح شور زبانزد است که رونق این صنایع نیازمند حمایت بوده تا در سطح ملی و حتی بازار‌های بین‌المللی عرضه شوند.

لزوم تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان خلخال

او با قدردانی از ساماندهی ساختمان نمایشگاه صنایع دستی در سال گذشته توسط میراث فرهنگی گفت: حمایت از فعالان صنایع دستی و صنعتگران در این حوزه نقش مهمی در رونق تولیدات این حوزه و معرفی آن‌ها در سطح ملی و جهانی خواهد داشت.

فرماندار شهرستان خلخال تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان را برای تعیین مسیر توسعه خلخال ضروری دانست و افزود: برخی از روستا‌های هدف گردشگری نیازمند ایجاد جاده گردشگری هستند و ما اقدامات اولیه را در این خصوص انجام داده‌ایم.

بابایی اظهار کرد: ساماندهی خانه مسافر‌ها به‌ویژه در زمان شیوع رونا از دیگر اقدامات ارزنده اداره کل میراث فرهنگی استان در شهرستان بود که شایسته قدردانی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.