توزیع بیش از یک میلیون ماسک، گان و دستکش از سوی بسیج سازندگی در گیلان

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از توزیع یک میلیون ۵۲۰ ماسک، گان و دستکش در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی و میان مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،سرهنگ احمد ابراهیمی ، مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان  امروز در جمع خبرنگاران همزمان با هفته بسیج سازندگی گفت:  از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون یک میلیون ۵۲۰ ماسک، گان و دستکش در ۴۲۸ کارگاه تولیدی که از سوی بسیج سازندگی راه اندازی شد تولید و در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی و میان مردم توزیع شد.

او افزود: همچنین در همین راستا ۲۹۷ هزارو ۱۳۸ لیتر انواع موادضد عفونی توزیع شده است و ۱۱۶ هزار نقطه و اماکن ، ضد عفونی و گند زدایی شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت چهر به چهره از سوی نیرو‌های بسیجی بسیج سازندگی آموزش پیشگیری ازویروس کرونا را فرا گرفتند و غربالگری برای تمام افراد در گیلان انجام شد.

سرهنگ ابراهیمی افزود: برای حمایت از اقشار کم در آمد و آسیب پذیر در زمان شیوع کرونا تا کنون ۱۰۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۷ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان توزیع شد.

او گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا ۱۳ هزارو ۱۹ نفر از نیرو‌های بسیج سازندگی در بخش‌های مختلف خدماتی و درمانی فعالیت داشتند

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ، همچنین به اقدامات بسیج سازندگی در عرصه‌های عمرانی و سازندگی اشاره کرد و افزود: پارسال ۷۵۷ طرح شامل طرح های کشاورزی عمرانی، مسکن روستایی وعام المنفعه  با اعتباری بالغ ۴۵ میلیارد تومان در گیلان اجرای شد که در این راستا برای ۳۲۱ نفر شغل ایجاد شد.

او گفت: ۲۰۶ واحد مسکونی در مناطق سیل زده مازندران توسط بسیج سازندگی گیلان مرمت و باسازی شد و همچنین ۸۷ واحد مسکونی احداث گردی که ۵۰ واحد مسکونی اتمام و تحویل صاحبان آن‌ها شد و ۳۷ واحد به دلیل شیوع ویروس کرونا ناتمام ماند که به زودی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: ۵۵۰ گروه جهادی تا امروز در سامانه اطلس ساماندهی شده اند و ۷۰۰ گروه دیگر هم تا پایان امسال در این سامانه ساماندهی می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.