معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سهم دولت در پروژهای خیرساز مدارس در لایحه بودجه سال ۹۹ دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهرالله رخشانی فر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جمع اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان گیلان در رشت گفت: اگر معادل این عدد را خیرین مشارکت کنند، سقف مشارکت خیرین با دولت به پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

او با بیان اینکه در سال ۹۶ ردیف اعتبار خیرین مدرسه ساز ۲۰۰ میلیون تومان بود، افزود: تخصیص این اعتبار تا دی ماه همان سال صفر بود که با پیگیری‌های انجام شده در پایان سال ۹۶، توانستیم تخصیص را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

رخشانی فر خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ ردیف اعتبار خیرین مدرسه ساز حدود ۴۶۵ میلیارد تومان با ۱۱۰ درصد تخصیص بود و در سال ۹۸، یک هزار میلیارد تومان دولت در پروژه‌های خیرساز برای خود اعتبار در نظر گرفت که کامل تخصیص داده شد.

او  با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده با رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز و ارتباط با دکتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور توجه ویژه‌ای به برنامه‌های خیرساز شده است، تصریح کرد: مقرر شد تا در سال ۹۹ سهم دولت را در پروژه‌های خیرساز به دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برسانند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای این ردیف پروژه‌های مشارکتی؛ خوب و بی سابقه است و اگر خیرین نیز به همین میزان مشارکت کنند، تحولی در پروژه‌های نیمه تمام خیرین اتفاق می‌افتد.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره موضوع انشعابات مربوط به پروژه‌های خیرس تصریح کرد: در پروژه‌های ملی هزینه انشعابات را از محل اعتبارات پروژه پرداخت می‌کنیم، اما در پروژه‌هایی که ۱۰۰ درصد توسط خیرین پرداخت می‌شود، نمی‌توانیم مبلغ مربوط به انشعابات را تامین کنیم ضمن اینکه خیرین هم تمایلی به این کار ندارند، در این باره مصوبه‌ای ارائه شد تا پروژه خیرساز برای هزینه انشعاب آب، برق و.. معاف شوند که امیدواریم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز رای آورد.

رخشانی فر با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار خیرین در توسعه فضا‌های آموزشی در کشور، ضمن قدردانی از آنان اظهار داشت: ۱۵ ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) به نام روز ملی تکریم خیرین نامگذاری شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تشریح برگزاری برنامه‌هایی در رابطه با خیرین و این که در‌های بسته به نام خیرین برای ما باز است، تصریح کرد: همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز چهار، پنج سالی برگزار نشده بود، اما سال گذشته نسبت به برگزاری این همایش اقدام کردیم و برنامه ریزی‌هایی نیز در این باره برای سال آینده داریم.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت دانشجویان و دانش آموزان متوسطه دوم به عنوان نیرو‌های جهادی در مدرسه سازی گفت: با هماهنگی سازمان بسیج سازندگی همایش افراد جهادی را برگزار می‌کنیم که در موضوع مدرسه سازی مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.