یک روزنامه آمریکایی از وضعیت بد کارکنان مراکز درمانی این کشور به علت عدم دسترسی آن‌ها به امکانات موردنیاز در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا در گزارشی نوشت: شماری از کارکنان سه بیمارستان آمریکا که اخیراً به کمبود تجهیزاتی مانند ماسک اعتراض کرده بودند، به علت نبود امکانات جان باختند. ویروس کرونا باعث جان باختن تعداد زیادی از اعضای کادر درمانی بیمارستان‌های شهر نیویورک شده است که به مثابه لشکری در برابر شیوع ویروس کرونا ایستاده‌اند و اغلب هم دیده نمی‌شوند.

همسر ۵۶ ساله روزالین واشنگتن یکی از کارکنان بیمارستانی در ایلینوی بود که یک روز پیش از سالگرد ازدواج آن‌ها به علت ابتلا به کرونا جان باخت. اکثر این کارکنان بطور مستقیم در معالجه و مداوای بیماران نقشی ندارند، اما به عنوان کارکنان مراکز درمانی در روند مراقبت از بیماران و درمان آن‌ها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا باعث فوت تعداد زیادی از اعضای کادر درمانی بیمارستان‌ها شامل پزشکان، پرستاران و کارکنان این مراکز شده است. کادر غیرپزشکی بیمارستان هم موارد فوتی زیادی داشته‌اند. بسیاری از این کارکنان در طول دوره شیوع ویروس کرونا بیمار شده و شمار زیادی از آن‌ها جان باخته‌اند بدون آن که مرگ آن‌ها توجه عمومی را به خود جلب کند و نقش آن‌ها در مراکز درمانی مورد توجه قرار گیرد. در میان این قربانیان کرونا می‌توان نگهبانان مراکز درمانی، کارکنان آشپزخانه‌ها در مراکز درمانی، کارکنان بخش نظافت بیمارستان و مسئولان پاسخگویی به تلفن‌ها و مراجعه کنندگان را مشاهده کرد. مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تنها پزشکان و پرستاران را می‌بینند در حالی که افراد زیادی در مراکز درمانی نقش مهمی ایفا می‌کنند که هرگز دیده نمی‌شوند، مانند کسانی که مسئولیت جابجایی بیماران را برعهده دارند.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر و در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۳۲ نفر از کارکنان غیرپزشکی بیمارستان‌های نیویورک جان باختند. اکثر این افراد شاغل در مراکز درمانی حقوق و دستمزد‌های بسیار پایینی دریافت می‌کنند و در آمریکا هم بخش عمده‌ای از کارکنان بخش‌های غیرپزشکی در مراکز درمانی را سیاهپوستان و آمریکای لاتین تبار‌ها تشکیل می‌دهند. در بیمارستان‌های عمومی شهر نیویورک حدود ۷۹ درصد از کسانی که به پزشکان و پرستاران کمک می‌کنند سیاهپوست یا اسپانیایی تبار هستند.

در روز‌های اولیه شیوع ویروس کرونا در آمریکا، زمانی که حتی پرستاران بخش‌های غیراضطراری هم در بیمارستان‌ها از ماسک‌های ان-۹۵ استفاده می‌کردند، به کارکنان بخش‌های غیرپزشکی در مراکز درمانی حتی تجهیزات محافظتی مورد نیاز هم داده نمی‌شد.

بیمارستان‌های آمریکا از انتشار آمار کارکنان بخش‌های غیرپزشکی‌شان که به علت ابتلا به کرونا جان باخته‌اند، خودداری می‌کنند. در بیمارستان مرکزی بروکلین حداقل پنج تن از کارکنان بخش غیرپزشکی در هفته‌های اخیر به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار