دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به ۳۰۹ نفر رسیده است.

بهبودی قطعی ۱۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر/تأیید ۱۹ مبتلای جدیدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر در بوشهر بیان کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۳۰۹ نفر شامل ۱۷۵ مرد و ۱۳۴ زن است.

او عنوان کرد: از ۱۹ بیمار جدید، ۶ مورد در بوشهر، ۷ مورد دشتستان، ۲ مورد دیلم، ۲ مورد کنگان، یک مورد دشتی و یک مورد تنگستان به ثبت رسید که همه آن‌ها در مراکز بیمار یابی شناسایی‌شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: ۶ بیمار جدید ساکن شهرستان بوشهر، آقایانی ۵۸، ۵۴، ۳۸ و ۳۶ ساله و خانمی ۴۲ ساله که در مراکز بیمار یابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند و آقای ۴۷ ساله که در بیمارستان بستری بوده و دوره درمان خود را دنبال می‌کند.

دکتر کشمیری بیان کرد: ۷ بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایانی ۵۷، ۴۹، ۴۲، ۴۰، ۳۱ و ۱۱ ساله و خانمی ۵۴ ساله هستند که در مراکز بیمار یابی شناسایی‌شده و سابقه تماس با مورد مثبت را داشته‌اند. این افراد در مراقبت خانگی قرار دارند .

او بیان کرد: دو بیمار جدید ساکن شهرستان دیلم یکی آقایی ۲۰ ساله ساکن یکی از استان‌های آلوده است که سابقه تماس با مورد مثبت نیز داشته است و دیگری خانمی ۲۶ ساله و دارای سابقه تماس با مورد مثبت است، که هر دو مورد در مرکز بیمار یابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

کشمیری افزود: دو بیمار جدید ساکن شهرستان کنگان، آقایی ۲۸ ساله و خانمی ۵۰ ساله هستند که سابقه تماس با مورد مثبت را داشته‌اند و در مرکز بیمار یابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

او گفت: بیمار جدید ساکن شهرستان دشتی آقایی ۳۱ ساله  است که در مرکز بیمار یابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: بیمار جدید ساکن شهرستان تنگستان آقایی ۳۸ ساله بوده که در مرکز بیمار یابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی است.

دکتر کشمیری عنوان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۰۹ نفر) تاکنون ۱۵۱ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۴۳ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و چهار نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

او با ابراز قدردانی از همراهی مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی عنوان کرد: توجه به دستورالعمل‌های رعایت فاصله اجتماعی طلایی‌ترین کلید کنترل شیوع کرونا است و از مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد وعروسی، ختم، خاکسپاری و هرگونه تجمع خودداری کنند.

انتهای پیام/ م

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید-19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.