۵۰ موکب استان بوشهر در ۳۵ شهر این استان تلاش می‌کنند بخشی از نیاز‌های جامعه را در شرایط کرونایی تامین کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، موکب‌هایی که برای میزبانی از زائران اربعین برپا می‌شدند از وقتی کرونا شیوع یافته در مسیری دیگر خدمت به مردم را در پیش گرفته‌اند. از تولید اقلام بهداشتی تا تامین نیاز‌های آسیب دیدگان از کرونا.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در گفت‎وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: موکب‌ها از دوم اسفند فعالیت خود را برای کمک به تهیه اقلام بهداشتی ویژه کرونا، ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی و تامین نیاز‌های اساسی کسانی که از شیوع کرونا آسیب دیده بودند، در ۱۰ شهرستان و ۳۵ شهر آغاز کردند و این روند ادامه دارد.

عبدالرضا مطاف افزود: هزار و ۳۰۰ مرد و ۸۰۰ زن در خدمت رسانی در این زمینه مشارکت داشتند و با تلاش‌های آنان، ۳۰ کارگاه تولید ماسک، ۳۰ کارگاه تولید لباس بهداشتی و ۲۸ واحد نانوایی فعال شدند.

او ادامه داد: تولید و خرید ۶۰۰ هزار عدد ماسک، ۶۵۰ هزار عدد دستکش، ۲۰۰ هزار دست لباس بهداشتی و ۴۰ هزار عدد ژل و مایع ضدعفونی کننده از جمله اقلامی بوده که تهیه و تامین شده و در اختیار قشر‌های مختلف قرار گرفته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهربیان کرد: در همین مدت یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی سطوح در نقاط مختلف از جمله دستگاه‌های دولتی، اماکن عمومی، بوستان‌ها و در منازل، تامین و ۶۵۰ نوبت ضدعفونی مکان‌های عمومی صورت گرفت.

مطاف افزود: از همان ابتدای فعالیت در حوزه تامین اقلام بهداشتی، کمک به گروه‌هایی که از کرونا آسیب دیده بودند نیز در دستور کار موکب‌ها قرار گرفت اما پس از برگزاری رزمایش مواسات این فعالیت‌ها گسترش یافت. تا کنون ۳۵ تن برنج، ۴.۵ تن ماکارونی، ۴.۷ تن مرغ، چهار تن گوشت قرمز، ۶ تن تخم مرغ، چهار هزار لیتر روغن خوراکی، دو هزار و ۵۰۰ جعبه پنیر، ۶۵ هزار قرص نان، ۱۲ تن حبوبات و ۵۰۰ میلیون ریال هم وجه نقد میان این افراد توزیع شد.

او گفت: تامین ۴۰ تخت بیمارستانی، ۷۰۰ تخته پتو و ایجاد ۲۰ چشمه روشویی در معابر عمومی برای شستشوی دست‌ها دیگر کار‌هایی است که موکب‌ها انجام داده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر بیان کرد: افزون بر این موارد، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان چندین آشپزخانه به صورت محلی در نقاط مختلف برپا شده که غذای گرم می‌پزند و در اختیار نیازمندان می‌گذارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.