استاندار بوشهر گفت: دو میلیارد تومان کمک بنیاد مستضعفان بین چهار هزار خانوار استان بوشهر که در عرصه بنادر، لنج و ملوانی، معیشت آنان تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفت توزیع می‌شود.

بنیاد مستضعفان به کمک ملوانان استان بوشهر آمدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز رزمایش کمک‌های مومنانه در استان بوشهر بیان کرد: در جریان ویروس کرونا بخش زیادی از جامعه در حوزه درآمدی و معیشتی دچار آسیب شد که برای جبران این آسیب‌ها نیاز به کمک و حمایت دولت و مشارکت‌های مردم به ویژه افراد خیر است.

او افزود: دولت به خانواده‌های شناسایی شده آسیب دیده اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بین ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان کمک نقدی می‌کند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه همانگونه که مقام معظم فرمودند دولت به تنهایی نمی‌تواند این همه خسارت را جبران کند گفت: همچون دوران دفاع مقدس، مردم که مردم به اشکال مختلف مشارکت و حضور داشتند اکنون که ویروس کرونا عالم‌گیر شده است مردم و دولت در کنار همدیگر آلام خانواده‌های آسیب دیده را کاهش دهند.

گراوند یادآور شد: پس از بیانات مقام معظم رهبری، رسیدگی و کمک رسانی به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا آغاز شد که رزمایش مواسات همدلی برای یاری رسانی به افراد خسارت دیده است.

او عنوان کرد: بخشی از جامعه نیازمند به کمک رسانی و حمایت هستند، اما زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند که در این راستا با همکاری کمیته امداد استان بوشهر بانک اطلاعاتی این خانواده‌ها تهیه و تدوین شده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: بر اساس آمار جمع آوری شده، اکنون از سوی سپاه پاسداران، سازمان‌های مردم نهاد و نهاد‌های گوناگون از جمله بنیاد مستضعفان در قالب نقدی و غیرنقدی کمک‌هایی در اختیار مردم نیازمند قرار می‌گیرد.

گراوند گفت: نخستین مرحله کمک‌ها به مردم نیازمند در آستانه ماه مبارک رمضان در حال انجام است که تا پایان ماه مبارک در سه مرحله به خانوار‌های بی‌بضاعت کمک رسانی می‌شود.

او ادامه داد: کمک رسانی به مردم نیازمند استان بوشهر در آستانه ماه مبارک رمضان، نیمه این ماه و عید سعیدفطر انجام می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بیش از ۲ ماه به سبب بیماری کرونا آسیب‌های اقتصادی و معیشتی به ملوانان تجاری وارد شده است افزود: ۲ میلیارد تومان کمک بنیاد مستضعفان بین ۴ هزار خانوار استان بوشهر که در عرصه بنادر و لنج، زندگی و معیشت آنان تحت تاثیر بیماری و ویروس کرونا قرار گرفته‌اند توزیع می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.