صباغ گفت: ایمیدرو جنبه حاکمیتی و وظیفه کمک به بخش خصوصی را بر عهده دارد بنا بر این واگذاری سهام آن به سادگی امکان‌پذیر نیست.

اولین واکنش رسمی به لغو واگذاری ایمیدروامیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از خارج شدن واگذاری ایمیدرو از دستور کار دولت را تایید کرد و گفت: این سازمان مشمول شرکت‌های سود ده و زیان‌ده بوده و از جنبه حاکمیتی دارد بنا بر این واگذاری سهام آن به سادگی امکان‌پذیر نیست.

او بیان کرد: ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای از طرف دولت وظیفه هدایت، ارائه اطلاعات و کمک به بخش خصوصی را بر عهده دارد؛ به عبارتی این سازمان وظیفه دارد در حوزه معدن و صنایع معدنی سرمایه‌گذاری کرده و به بهبود شرایط تولید کمک کند.


بیشتر بخوانید: وضعیت زیرساخت‌های معادن استان‌های کمتر برخوردار بررسی می‌شود


مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو بیان کرد: بر این اساس، سازمان توسعه و نوسازی معادن دارای قانون مصوب مجلس است پس ایمیدرو دارای جایگاهی قانونی داشته و وظیفه توسعه این بخش را بر عهدا دارد. این به معنای آن است که این سازمان ذات دولتی داشته و نمی‌توان آن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

او بیان کرد: در مرحله اول ۱۷.۱ درصد از سهام شرکت فولاد مبارکه و ۱۲ درصد از سهام شرکت ملی مس متعلق به ایمیدرو است که قرار است براساس مصوبه مجلس، سهام این دو شرکت تا دوماه آینده واگذار شود.

واگذاری ایدرو و ایمیدرو در واگذاری‌های جدید دولت مطرح شد که قرار بود به صورت صندوق‌های معامله پذیر در بورس «ETF» به بخش خصوصی واگذار شود؛ این در حالی است که ایدرو و ایمیدرو زات کاملا دولتی داشته و خصوصی سازی آن معنایی ندارد. این دو سازمان برای حمایت کشور از بخش خصوصی بنا شدند و خصوصی سازی آن‌ها می‌تواند به معنای نابودی بخش تولید باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایمیدرو ، بازار بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار