مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت با تاکید بر حمایت از سازندگان داخلی گفت: ۱۰۰ درصد تجهیزات خطوط لوله و مخابرات خطوط لوله نفت، ساخت داخل است.

۱۰۰ درصد تجهیزات خطوط لوله و مخابرات نفت، ساخت داخل استسعید ستاری نائینی  مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پشتیبانی از سازندگان داخلی گفت:  از سال ۱۳۷۲ در مجموعه شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، ساخت داخل تجهیزات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت که نتایج خوبی در پی داشت.

او ادامه داد: در گذشته بیشتر تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت، آمریکایی و اروپایی بود ما همان موقع هم در بخش ساخت داخلی قطعات اقداماتی را آغاز کردیم. همین امر باعث شده در دوره تحریم مشکل زیادی پیدا نکنیم و بتوانیم عملیات را به خوبی و بدون وقفه ادامه دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اضافه کرد: برخی شرکت های داخلی امروز به نقطه ای رسیده اند که تجهیزات را به طور کامل می سازند و همچنین بیشتر کارهای نگهداری و تعمیرات تجهیزات در داخل کشور انجام می شود.

ستاری نائینی بیان کرد: خوشبختانه صددرصد کالاهای خطوط لوله در شرکت ملی و مهندسی و ساختمان نفت ایران ساخت داخل است.


بیشتر بخوانید: پیگرانی هوشمند ٢٥٠٠ کیلومتر از خطوط انتقال نفت و فرآورده های نفتی


او گفت: یکی از اساسی‌ترین اهداف راهبردی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، حمایت از سازندگان داخلی، تشویق صنعتگران به فعالیت در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیازصنعت نفت، تغییر روند تأمین کالا از منابع خارجی به سمت منابع داخلی و قطع وابستگی به بیگانگان است. شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، یکی از نخستین شرکت‌های مجموعه صنعت نفت است که به منظور نیل به اهداف یاد شده، در مسیر بومی سازی فناوری‌ها و توسعه صنعتی و اقتصادی کشور، گامی اساسی در این زمینه برداشته است. درحال حاضر این شرکت ۱۳ و ۷ پروژه فعال و در حال برگزاری مناقصه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در ادامه با اشاره به جلوگیری از سرقت‌ در خطوط لوله نفت بیان کرد: باتوجه به برخی از سرقت‌ها در مسیر خطوط لوله از تکنولوژی‌های نوین استفاده می شود به طوری که در تمامی طول مسیر سیستم‌های نشت یاب اتوماتیک نصب شده است که این خود از سرقت‌های پی در پی هم جلوگیری می‌کند.
انتهای پیام

برچسب ها: شرکت نفت ، خطوط لوله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار