جعفری نسب با بیان اینکه این نرم افزار هم اکنون آماده افتتاح است،گفت: با اجرای این پروژه،شکافهای انرژی شناسایی و امکان تعریف و بررسی آن فراهم می شود همچنین تهیه بر چسب های انرژی برای تمام تجهیزات و ساختمانهای شرکت امکانپذیر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباسعلی جعفری نسب مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد اظهار داشت: خودباوری در صنعت نفت باعث شد که با تکا به توان داخلی در بخش‌های مختلف علی رغم محدودیت و فشار شاهد رشد و توسعه در کشور باشیم. 

وی تصریح کرد: در طول 36 سال انقلاب همواره در جهت رشد و توسعه گامهای مثبت با استفاده از کمشاوران و پیمانکاران برداشته شده به طوری که به سمت خودکفایی حرکت کرده ایم. احداث مراکز تاسیسات و تلمبه خانه، ساخت تجهیزات در داخل، سیستم کنترل، ادوات و تجهیزات ابزار دقیق به خودکفایی کامل رسیدیم.

جعفری‌نسب افزود: کارهای نگهداری تعمییرات اساسی دستگاه در داخل کشور انجام می‌گیرد یکی از پروژه‌هایی که در منطقه لرستان بازسازی و نوسازی شده توربین گازی سولار سنتر بوده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: در این شرکت پروژه‌های مختلفی در دو بخش خطوط مراکز جدید و پایداری و حفظ ظرفیت موجود اجرا می‌شود به طوریکه در هردو بخش موفقیت‌هایی را کسب کرده‌ایم. 

وی به موضوع پیکرانی هوشمند برای بررسی وضعیت داخلی خطوط لوله اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 9 هزار کیلومتر از 14 هزار کیلومتر پیکرانی شده و طبق قرارداد برای 6هزار و 500 کیلومتر بعضی از خطوط را دوباره پیکرانی هوشمند انجام شده است. همچنین از 12هزار کیلومتر باقیمانده حدود 4 هزار کیلومتر در طول سال آینده اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز سوم پیگرانی هوشمند خطوط نفت و فرآورده های نفتی از اردیبهشت امسال آغاز و تاکنون ٢١٠٠ کیلومتر از این مرحله پایان یافته است.
 
مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، تصریح کرد: تاآخر امسال نیز ٤٠٠ کیلومتر پیگرانی در طول خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده های نفتی انجام خواهد شد و مقدار کلی این عملیات به ٢٥٠٠ کیلومتر خواهد رسید.

جعفری‌نسب ادامه داد: تاکنون 200 کیلومتر از خطوط تعویض پوشش برای ارتقای عمر انجام شده است.

همچنین 74 کیلومتر تعویض خطوط انتقالی بین اصفهان و تهران برای انتقال نفت خام صورت گرفته و خط 16 اینچ فرآورده سبزآب و تنگ فنی از خوزستان با لرستان به طول 104 کیلومتر که از این مقدار حدود 56 کیلومتر تعویض و 29 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده  و پیش بینی می شود در نیمه سال آینده تکمیل شود.

وی تصریح کرد: اتصال نیروگاه سمنان به شاهرود به منظور سوخت‌رسانی و نیز بهره‌برداری از خط لوله انتقال سوخت هوایی فرودگاه   به فرودگاه امام در سالجاری اتفاق افتاده است. همچنین 3 الکتروپمپ که کار انتقال نفت و گاز یورو 4 را از انبار نفت ری به سمت شاهرود و مشهد برای تسریع روند انتقال صورت گرفته تا محدودیت‌ها برطرف شود.این پروژه در منطقه تهران تعریف شده در ظرف 4 ماه با مدیریت کالا و منطقه تهران انجام شد.
 
راه اندازی شبکه LAN در خطوط لوله و مخابرات نفت
 
جعفری نسب با بیان اینکه به تازگی شبکه LAN در این شرکت راه اندازی شده است، گفت: با این اقدام امکان بهره برداری و استفاده از سیستم هایی چون اسکادا، تله مدیسن، اتوماسیون اداری و ... در سطح وسیعتری امکان پذیر شده است.
 
وی ادامه داد: در گذشته شبکه VAN در این شرکت وجود داشته است، اما با راه اندازی این شبکه و توسعه آن به همه مناطق یازده گانه امکان دسترسی تعداد زیادی کاربر به شبکه و استفاده از خدمات در سطح وسیع فراهم شده است.
 
به گفته این مقام مسئول این پروژه با اعتباری حدود ٨٩ میلیارد ریال اجرایی شده و پیمانکار اجرایی آن مرکز داده ای نوین بوده است.
 
وی تصریح کرد: تعداد چهار هزار کاربر از طریق ٣٨ هزار و ٤٠٠ نود به این شبکه متصل است و حدود ٢٠ هزار نفر ساعت آموزش به این منظور انجام شده است.

اجرای سامانه مدیریت اطلاعات انرژی

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به اجرای سامانه مدیریت اطلاعات انرژی مبتنی بر ایزو ٥٠٠١ در این شرکت اشاره کرد و تصریح کرد: این سامانه با برند خطوط لوله ومخابرات نفت ایران و برای آن تهیه و اجرا شده است.

وی گفت: به منظور طراحی و اجرای این سامانه ١٢٨٠ نفر ساعت کار کارشناسی در درون شرکت انجام که طی آن تمام فرمولها و شاخصها تعریف شده است.

او افزود: در نهایت یک نرم افزار با کمک یک شرکت مشاور با ١٠ درصد مبلغ رایج آن در این شرکت تهیه و اجرا شده است.

جعفری نسب با بیان اینکه این نرم افزار هم اکنون آماده افتتاح است،افزود: با اجرای این پروژه،شکافهای انرژی شناسایی و امکان تعریف و بررسی آن فراهم می شود.
 
وی تهیه بر چسب های انرژی برای تمام تجهیزات و ساختمانهای شرکت را از جمله مزایای راه اندازی این سیستم برشمرد و افزود: از این طریق می توانیم اطلاعات فرآیندی را کسب و پس از بررسی آنها فاصله تا هدف اصلی را مشخص کنیم.

جعفری نسب ادامه داد:بحث ساماندهی مدیریت انرژی در شرکت تعریف شده و نرم افزار ان در شرکت تهیه شده و این موضوع با برند و اسم شرکت برای خطوط لوله مخابرات تهیه شده است این سامانه حدود 10 تا 15 درصد از هزینه‌ها را با زمان کمتری کاهش می‌دهد.

سیامک شیخ مقدس مدیر برنامه ریزی سامانه مدیریت انرژی گفت: این سامانه گواهینامه ایزو 5001 را دارد که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود که برای آن کلیه محاسبات بررسی و تعاریف شاخص‌ها برمبنای نیاز خود شرکت انجام می‌شود. برای این سامانه حدود 1280 نفر ساعت کار در داخل شرکت انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این سامانه امکان ایجاد و نصب اطلاعات فرایندی در وضعیت هدف تعریف شده همچنی مقایسه کلیه مناطق تجهیزات و تاسیسات در این سامانه فراهم شده است. 

وی از امکان ثبت ایده های بهبود بر حسب تحلیل سامانه به عنوان یکی دیگر از کارکردهای این سیستم نام برد و افزود: امروز این سامانه آماده بهره برداری و عملیاتی شدن است این سامانه با برند شرکت خطوط لوله و مخابرات آماده بهره برداری شده است. همچنین تمام مناطق و تجهیزات از این طریق می توانند با یکدیگر مقایسه و نقاط قوت و ضعف آنها شناسایی شود.

وی تصریح کرد: یکی از سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور است و این امر را می‌طلبد که وزارت نفت و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گامهایی را بردارد.

موسوی گفت: پروژه تاسیسات انتهایی خطوط لوله در انبار جدید کرمان احداث شده است قبل طراحی پروژه به صورت EPCبوده و تجهیزات در سطح شرکت انجام می‌شد. شرکت راماکو این کار را انجام می‌دهد. 

وی تصریح کرد: همچنین سوخت‌رسانی به نیروگاه زنجان در خطوط پایین دست قزوین- زنجان از خط 14 اینچ به طول انشعاب 600 کیلومتر با خط 10 اینچ اجرا می شود.این طرح به صورت PC استارت زده شده است.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار