تاکنون ۶۷ هزار جلد سند روستایی با همکاری ثبت اسناد در استان چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون در استان با همکاری ثبت اسناد ۶۷ هزار جلد سند روستایی صادر شده است.

او افزود: همچنین تاکنون با استفاده از قیر رایگان دو میلیون متر مربع از معابر روستا‌های استان آسفالت شده است.

رئیسی با اشاره به ساخت پروژه‌های مسکن در استان اضافه کرد: هم اکنون دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومین و دو هزار و ۱۶۳ واحد مسکن طرح اقدام ملی در دست ساخت است که در سال جهش تولید می‌تواند رونق خوبی را در بحث اشتغال ایجاد کند.

او با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جهت ساخت مسکن مقاوم ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که ۴۰ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

رئیسی همچنین با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن در شهرستان بروجن گفت: ۱۶۰ واحد از مجموع واحد‌های مسکن طرح اقدام ملی در شهرستان از سوی بنیاد مسکن احداث می‌شود.

او افزود: در صورت همکاری متولیان امر با این نهاد، آمادگی داریم تا جهت ساخت مسکن و پرداخت تسهیلات به متقاضیان اقدامات لازم را انجام دهیم چرا که در سال جهش تولید باید از شعار بگذریم و کارها را عملیاتی کنیم تا شاهد توسعه همه جانبه در استان باشیم.

رئیسی کمبود اعتبارات را یکی از مشکلات عمده این نهاد اعلام و اضافه کرد: طی چند سال گذشته شاهد افزایش میزان اعتبارات عمرانی در بنیاد مسکن استان بودیم، اما مطالبات مردم روزبه روز بیشتر می‌شود و ما باید پاسخگوی نیاز آن‌ها باشیم.

او با اشاره به مشکلات در حرایم راه، آب و گاز ادامه داد: در برخی روستا حریم‌ها بدون اینکه ساز و کار مشخص داشته باشند مشخص شده که بنیاد مسکن برای اجرای طرح‌های هادی به مشکل بر‌می‌خورد بنابراین می‌طلبد دستگاه‌های خدمات رسان در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.