سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در خوزستان فرآیند نمونه گیری‌ها زیاد شده است و این امر منجر به شناسایی بیماران بیشتری گردید.

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در استان خوزستان فرآیند نمونه گیری ها زیاد شده است و این امر منجر به شناسایی بیماران بیشتری گردید.

او  بیان داشت: علاوه بر نمونه های زیاد رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی  نیز بر روند افزایش بیماران تاثیر داشته است.

ابول نژادیان تصریح کرد: مردم از مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته ی شناسایی مبتلایان به کرونا ترس و واهمه نداشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه علائم خفیف به این مراکز مراجعه کنند مبتلایانی که امکانات اجرایی اصولی قرنطینه خانگی را ندارند و افراد بیمار، سالمند و زن باردار در منزل دارند بهتر است در خانه قرنطینه نشوند و به اقامتگاه ها مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: شناسایی زود هنگام مبتلایان به بیماری کرونا ویروس، درمان در روزهای نخست و قرنطینه ی افراد آلوده بدون علامت برای کاهش ابتلای افراد جامعه بسیار مهم است.

این مقام مسئول گفت: در مرحله اول غربالگری از جمعیت بالغ بر 4 میلیون و ۸۰۰ هزار نفر حدود 4 میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان غربالگری شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.