پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع خوزستان

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به خسارات وارده شده به اراضی کشاورزی استان، پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ هزار کلزا برداشت گردد.

محمد قاسمی نژاد معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به انجام عملیات برداشت کلزا در استان از روز‌های گذشته آغاز شده است، گفت: عملیات برداشت تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود با توجه به خسارت وارد شده به اراضی ناشی از سرما و تگرگ، ۸۰ هزار از این محصول برداشت به کارخانه‌های روغن کشی فعال در استان‌های همجوار ارسال گردد.

پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع خوزستان

او با بیان اینکه شهرستان‌های شوش، بهبهان، شوشتر و دزفول بیشترین میزان برداشت دانه روغنی کلزا را داشته اند، افزود: تاکنون ۶۰ هزار تن کلزا از سطح ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برداشت شده است و براساس پیش بینی‌های انجام شده، امسال حدود ۳۵ هزار افزایش برداشت این دانه روغنی در مقایسه با سال زراعی گذشته ثبت خواهد شد.

قاسمی نژاد اظهار داشت: از آنجائیکه مدیریت تناوب زراعی در محصولات یک اصل علمی و ضروری است و گیاه کلزا با توجه به خصوصیات خوبی که دارد، از گیاهانی به شمار می‌رود که به خوبی در چرخه تناوب با گندم قرار می‌گیرد، ضمن اینکه حاصلخیزی خاک، مدیریت عوامل زیان رسان، افزایش تولید گندم و همچنین پایداری آن می‌شود.

پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع خوزستان

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر نسبت کشت غلات پاییزه و کلزا در استان حدود ۱۰ درصد است که با برنامه‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ این نسبت به ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، این در حالی است که این نسبت بصورت میانگین در دنیا حدود ۱۴ درصد است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.