سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: شیوع بیماری کرونا ۲۰ درصد مصرف آب را در این استان افزایش داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یوسف اسماعیلی  سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه  درباره‏ تغییرات مصرف آب بعد از شیوع بیماری کرونا، گفت: مصرف آب ۲۰ درصد مصرف آب افزایش یافته و در پیک مصرف نیز که پایان سال گذشته با شستشو و خانه تکانی پایان سال همزمان شده این آمار به بالای ۳۸ درصد رسیده است.

او بیان کرد: علاوه بر منابع، این شرکت با رایزنی‌های به عمل آمده با سایر ارگان‌ها از جمله شهرداری‌ها، دانشکده‌های کشاورزی که امکان تزریق آب چاه‌های عمیق آن‌ها به شبکه توزیع آب فراهم است ضمن ضدعفونی نسبت به رینگ کردن چاه‌های مذکور به شبکه توزیع اقدام کرده است.

این مسئول عنوان کرد: با وجود افزایش مصرف آب هیچ گونه قطعی یا افت فشاری برای مشترکین در طول روز رخ نمی‌دهد و اگر حادثه‌ای بر روی شبکه توزیع که جز لاینفک اتفاقات شبکه‌ها بوده، به وجود آید اکیپ‌های عملیاتی به صورت ۲۴ ساعته آماده به کار بوده و بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند.

اسماعیلی گفت: وضعیت کیفی آب تزریقی به شبکه توزیع آب شهر‌ها و روستا‌ها همواره خط قرمز شرکت بوده و با وجود نصب تعدادی ایستگاه آنلاین اندازه گیری پارامتر‌های کیفی، کارشناسان متخصص در سراسر استان نسبت به پایش کیفیت آب شهر‌ها و روستا‌ها اقدام کرده و کیفیت آب همواره در رنج استاندارد است.

او از اجرای برنامه‌های آموزشی جهت فصل گرم تابستان و مصرف بهینه آب خبر داد و افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت منابع آب موجود، تجهیز و راه اندازی تمام چاه‌های خارج از مدار و احیا و بهسازی چاه‌ها و چشمه‌هایی که با کاهش دبی مواجه شده‌اند در دستور کار است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.