مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از خسارت ۲۵ میلیارد و۹۷۰ میلیون ریالی کرونا به صنایع دستی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت:خراسان شمالی در حوزه تولیدات صنایع دستی دارای بیش از ۱۵ هزار  نفر صنعتگر و تولید کننده است که در شرایط بحرانی کنونی، با حجم بزرگی از خسارات و زیان‌های اقتصادی روبه‌رو هستند.

یزدان پناه با تاکید بر تمدید و صدور مجوز‌های صنایع دستی گفت: طبق ضوابط اعلامی در صورت عدم مهار ویروس کرونا، مجوز‌های سه گانه صنایع دستی بصورت غیر حضوری و خودکار تمدید و صادر خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی  به ساز و کار‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا در واحد‌های تولیدی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: بازدید از کارگاه‌های تولیدی و ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی در خصوص فضای فیزیکی و نیروی انسانی، لغو کلیه فعالیت‌های آموزشی، تعطیل کردن کلیه فعالیت‌های آموزشی و تولیدی خانه صنایع دستی مرکز استان، لغو کلیه نمایشگاه‌های فصلی و محلی، لغو کلیه برنامه‌های نمایشگاهی و جشنواره‌های نوروزی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص می‌باشد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.