ردیف اعتباری برای منطقه آزاد مازندران پس از تایید مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان پیش بینی می‌شود.

حسین زادگان استاندار مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با بیان اینکه مازندران تنها استان ساحلی بود که منطقه آزاد نداشت، از ریاست مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم مازندران و نخبگان استان در تحقق آرزوی دیرینه مردم مازندران و مصوبه منطقه آزاد قدردانی کرد.

او افزود: فرایند اختصاص منطقه آزاد برای مازندران از ۱۳ سال قبل در شورای توسعه و برنامه ریزی استان، بعد در شورای عالی مناطق آزاد مصوب شد و دولت و مجلس هم موافقت کردند.

استاندار گفت: بر اساس مصوبه امروز مجلس سه لکه منفصل از هم امیرآباد بهشهر، نوشهر و فریدونکنار و بابلسر به عنوان مناطق آزاد مازندران مصوب شد.

حسین زادگان با بیان اینکه این مصوبه باید به تایید شورای نگهبان برسد، ادامه داد: به محض اینکه شورای نگهبان این مصوبه مجلس را تایید کند ردیف اعتباری آن نیز در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان مطرح خواهد شد.

او تصویب منطقه آزاد در مازندران را خبر خوبی در شرائط کرونایی اعلام کرد و گفت: تصویب منطقه آزاد در جذب سرمایه گذاری خارجی، کسب درآمد ارزی و افزایش صادرات می‌تواند موثر باشد.

استاندار ابراز امیدواری کرد بخشودگی‌های مالیاتی و سهولت در فرایند صادرات و ورادات در مناطق آزاد موتور محرک توسعه و شکوفایی استان شود.

حسین زادگان با قدردانی از صدا و سیما از رسانه استانی خواست با دعوت از متخصصان، شخصیت‌ها و نخبگان استان، مباحث کارشناسی در خصوص این ظرفیت را به مردم اطلاع رسانی کند
 

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.