معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت : فاز اول پروژه قطار شهری سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محسن ارجمندی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت : استارت این پروژه از سال ۹۳ با تغییر کاربری مونوریل به عنوان قطار شهری زده شد.

او گفت : طول این پروژه ۱۳ کیلومتر است که از میدان معلم تا فردوسی طراحی شده است.

او با بیان اینکه این پروژه ۲ فاز دارد، گفت: فاز اول این پروژه حدود ۶.۵ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن درگذر و مابقی به صورت تونل است.

ارجمندی افزود: پیشرفت پروژه به طور کلی ۲۵ درصد است که در بخش عمرانی نیز حدود ۹۵ درصد پیشرفت دارد و فقط کار چند ستون باقیمانده است.

او با اعلام اینکه تونل پروژه آماده ریل گذاری است، افزود: در حال حاضر اتمام فاز اول پروژه تمرکز داریم تا مردم بتوانند هرچه سریع‌تر از آن استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه ادامه داد: در سفر هیئت دولت حدود ۷۵۰ میلیارد تومان برای پروژه مصوب شد که شهردار و استاندار پیگیر این مساله هستند.

این مسئول از گرفتن بودجه خوبی در آینده نزدیک به این منظور خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار پیشرفت کار به سرعت انجام خواهد شد.

ارجمندی با بیان اینکه در مصوبه سفر رئیس جمهور مقرر شد فاز اول این پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد، گفت: در همین راستا فاز اول این پروژه در تاریخ مقرر به اتمام خواهد رسید .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.