معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : نرخ فلاکت استان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن چهار پله ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : شاخص فلاکت که از حاصل جمع تورم و بیکاری به دست می‌آید وضعیت رفاهی مردم را نشان می‌دهد.

او گفت : رفاه و معیشت مردم تحت تاثیر ۲ شاخص اقتصادی مهم یعنی تورم و بیکاری است. تورم قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد و بیکاری به فقر منجر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: در سال ۹۷ کرمانشاه در راس جدول نرخ فلاکت کشور قرار داشت، اما با توجه به کاهش نرخ بیکاری و نرخ تورم در استان در پایان سال ۹۸ در جایگاه چهارم قرار گرفت.

حاتمی با اشاره به تنظیم سه سند اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و رونق تولید در کرمانشاه گفت: در سال گذشته توانستیم با تهیه این اسناد نرخ بیکاری استان را سه درصد کاهش دهیم.

او با اشاره به نرخ بالای تورم در استان کرمانشاه در سال‌های قبل گفت: در سال گذشته کرمانشاه در جایگاه ۲۷ نرخ تورم و جزء استان‌های ارزان کشور قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بهبود روند شاخص‌های بیکاری و تورم در کرمانشاه همچنین ادامه دارد، گفت: براساس برنامه‌های سند اشتغال تا پایان امسال نیز حدود سه درصد از نرخ بیکاری کرمانشاه کاهش پیدا می‌کند.

حاتمی، به روند مناسب کاهش نرخ بیکاری استان هم اشاره کرد و گفت: آهنگ کاهش نرخ بیکاری استان تقریبا ۲ برابر میانگین کشور بوده که نشان از کار مضاعف در این استان دارد.

او گفت: براساس آمار‌ها کاهش نرخ بیکاری استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۳.۱ درصد و نسبت به ۲ سال قبل (۱۳۹۶) ۵.۹ درصد بوده است.

معاون استاندار کرمانشاه یکی دیگر از اقدامات مناسب برای تسهیل و رونق تولید در سال ۹۸ را بهبود فضای کسب و کار و پیگیری مجدانه مسوولین استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان دانست و گفت: تسهیل و تسریع در انجام امور سرمایه گذاران بسیار پراهمیت است و امروزه شرایط به گونه‌ای است که مجوز‌های فعالیت ۱۴ روزه صادر می‌شود.

حاتمی از توجه به مدل‌های کسب و کار‌های کوچک و متوسط و امکان حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای افزایش اشتغالزایی نام برد و گفت: تولیدگرایی زحمت، بنیه و هوشمندی می‌خواهد و برای خلق مزیت‌های جدید و ایجاد جذابیت‌های مناسب برای سرمایه گذاران اهتمام جدی داریم.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.