۱۴۹ میلیارد و ۱۰۷ میلیون ریال فرار مالیاتی یک شرکت در کردستان که با سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی صورت گرفته بود، کشف و به خزانه دولت بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرمانده انتظامی استان کردستان گفت:در پی گزارشی از اداره امور مالیاتی با موضوع فرار مالیاتی یک شرکت و سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی موضوع به پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی ارجاع داده شد.

سردار علی آزادی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد این شرکت سال ۹۳ در سنندج در راستای انجام فعالیت‌های اقتصادی از جمله واردات و صادرات با کارت‌های بازرگانی تاسیس شده است و با گذشت چند سال از زمان تاسیس، هیچ اظهار نامه‌ای برای اعلام اقدامات تجاری خود به اداره امور مالیاتی ارسال نکرده است.

فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: این شرکت در سال‌های ۹۳ و ۹۴ فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه واردات کالا بویژه پارچه داشته و ۹۱۱ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال در این زمینه واردات داشته است.

وی تاکید کرد: با تحقیقات پلیسی صورت گرفته و نیابت‌های قضایی در شهرستان‌های تهران و کرج سرانجام سه نفر از متهمان شناسایی و دستگیر شدند و بعد از اعتراف به سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی شرکت برای هر کدام از سوی مرجع قضایی قرار کیفری صادر شد.

سردار آزادی گفت: با دستگیری متهمان و استعلام از اداره کل امور مالیاتی استان کردستان، ۱۴۹ میلیارد و ۱۰۷ میلیون ریال فرار مالیاتی از شرکت دریافت و به خزانه دولت واریز شد و پرونده نیز با مدارک و مستندات برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی فرستاده شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.