رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان درخصوص کلاهبرداری در فضای مجازی با ترفند کمک به نیازمندان درماه مبارک رمضان هشدار داد.

هشدارپلیس فتا درخصوص کلاهبرداری با ترفند کمک به نیازمندان درماه مبارک رمضانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ محمدعلی آدینه لو رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان درباره این خبر گفت:در ماه مبارک رمضان شاهد افزایش فعالیت‌های خیرخواهانه به نفع ایتام، نیازمندان، زندانیان و... هستیم، که متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از این فرصت در فضای مجازی تحت عنوان جمع آوری کمک به این عزیزان سوء استفاده می‌کنند در حالی که کمک‌های جمع آوری شده هیچ گاه به دست نیازمندان نمی‌رسد.

او افزود:مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان با انتشار تصاویری از نیازمندان، ایتام، کودکان بیمار و... در شبکه‌های اجتماعی تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران روزه دار را تحریک کنند تا بتوانند برنامه‌های مجرمانه خود را پیش ببرند.

این مسئول انتظامی ادامه داد: گاهی در این خصوص شاهد بارگذاری سایت‌های جعلی هستیم که با ادعای فعالیت خیرخواهانه و در راستای رفع مشکلات نیازمندان و ایتام فعالیت دارند، در حالیکه این امر صحت ندارد.

سرهنگ آدینه لو تصریح کرد: به عموم هم وطنان توصیه می‌شود حتما برای کمک به نیازمندان و ایتام به موسسات شناخته شده و دارای مجوز مراجعه کنند و فریب پیام‌ها و سایت‌های جعلی را نخورند.

او  یادآور شد: احتمال دارد درگاه‌های بارگذاری شده در سایت‌های دروغین خیریه‌ها، فیشینگ (درگاه جعلی) باشد، لذا کاربران دقت داشته باشند تا دردام کلاهبرداران نیافتند.

رئیس پلیس فتا استان تاکید کرد: هم وطنان در صورت مواجه با موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir و یا تلفن ۱۱۰ گزارش نمایند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.