نیرو‌های ارتش و سازمان الحشد الشعبی عراق، عملیات بزرگ «رمضان دوم» علیه بقایای داعش را در استان الانبار آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الحشدالشعبی، فرماندهی عملیات استان «الانبار» عراق، از آغاز عملیات نظامی بزرگ در غرب این استان با نام رمضان دوم علیه بقایای داعش خبر داد.

این فرماندهی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات از هفت محور مهم بر اساس اهداف ترسیم شده و با مشارکت فرماندهی عملیات الانبار، فرماندهی عملیات الجزیره، الشحد الشعبی و یگان‌هایی از الحشد العشائری آغاز شده است.

عملیات «رمضان دوم» با نظارت فرماهندی عملیات مشترک عراق و با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش و نیروی هوایی آغاز شده است.

به گفته تیم اطلاعات امنیتی، صبح امروز عملیات «اسود الصحراء» (شیران صحرا) با هدف تقویت امنیت و ثبات در مناطق «وادی حوران، الحسینیات، الکعره اچ٢، وادی الحلکوم تا مرز‌های بین المللی» و پیگرد عناصر تروریستی و دستگیری آنان در ۹ محور آغاز شده است.

در ساعات اولیه این عملیات نیرو‌های الحشد الشعبی توانسته اند ۳ سرکرده بارز گروهگ‌های داعش را در منطقه «المدهم» در وادی حوران به هلاکت برسانند و وسیله حامل بمب و مواد منفجره متعلق به تروریست‌ها را منهدم کنند.

 سازمان الحشدالشعبی عراق  هفته گذشته  عملیات «رمضان ۱»  را در صحرای غربی الأنبار با همکاری ارتش و گارد مرزی عراق برای پاکسازی صحرای «عکاشات» به سمت مرزهای مشترک عراق با سوریه انجام داد.

پس از آنکه پارلمان، دولت و ملت عراق خواهان خروج نظامیان تروریست و اشغالگر آمریکایی از کشور شدند، واشنگتن با تحریک تروریست ها، باعث فعال شدن هسته‌های مخفی در عراق شده است به گونه‌ای که در چند روز گذشته تروریست‌ها بار‌ها مواضع نظامیان عراقی و غیرنظامیان را هدف حملات کورکورانه خود قرار داده اند. آمریکا تلاش می‌کند ظهور دوباره تروریست‌های داعش را بهانه‌ای برای ادامه حضور خود در عراق قرار دهد.

ارتش عراق و نیرو‌های الحشد الشعبی با حملات تروریست‌های داعشی به استان‌های الانبار، صلاح الدین و شهر‌های بابل و کربلا در دو روز گذشته مقابله کردند.

«نعمت الکوفی» معاون اجرایی رئیس الحشد الشعبی عراق، نیز پیش از این تاکید کرد: به گروه تروریستی داعش فرصت بازگشت نخواهیم داد و نیرو‌های مردمی حداکثر تلاش خود را برای حفاظت مردم به کار می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار