وزارت امنیت میهن آمریکا در گزارشی مدعی شد مقامات چین آمار مبتلایان و فوتی‌های جدید ویروس کرونا را مخفی می‌کنند تا با افزایش واردات، تجهیزات پزشکی را در کشور خود انبار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، وزارت امنیت میهن آمریکا روز دوشنبه در گزارشی مدعی شد مقامات چین آمار مبتلایان و فوتی‌های جدید ویروس کرونا را مخفی می‌کنند تا تجهیزات پزشکی را در کشور خود انبار کنند.

بر اساس گزارش این وزارت‌خانه، مقامات کشور چین با کاستن از شدت وخامت مبتلایان و فوتی‌های ویروس جدید کرونا (کووید-۱۹) و افزایش واردات تجهیزات پزشکی، سعی در انبار کردن این تجهیزات برای خود دارند.

مقامات وزارت امنیت آمریکا به خبرنگاران گفتند هنوز به طور قطع به یقین درباره این گفته خود نرسیده‌اند، اما به این دلیل که چین با کاهش شدت ویروس کرونا در گزارش‌های جدید خود، میزان واردات تجهیزات حفاظت شخصی را افزایش و صادرات آن را کاسته است، این فرضیه بوجود می‌آید که این کشور در حال انبار کردن تجهیزات برای خود است.

در گزارش چهار صفحه‌ایی که از سوی وزارت امنیت امریکا (DHS) منتشر شد، شواهد نشان می‌دهد چین اعداد و ارقام تجارت‌های خود در ماه ژانویه و فوریه (دی، بهمن و اسفند) را ادغام کرده و در انتشار آن تاخیر داشته تا این اقدام خود را مخفی نگاه دارد؛ بنابراین وزارت اطلاعات امریکا اعلام کرد از آنجا که واردات و صادرات چین در حالت طبیعی خود قرار ندارد، احتمال گزارش نادرست مبتلایان جدید کرونا در این کشور برای انبار کردن تجهیزات، با احتمال ۹۵%، وجود دارد.

پیش از این هم مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز در سخنان خود مدعی شد: «چین تمام تلاش خود را کرد تا دنیا به موقع متوجه رخ دادن این همه‌گیری نشود. شواهد بسیاری برای این مسئله وجود دارد.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار