چگونگی تامین آب بدن در ماه رمضان

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین از چگونگی تامین آب بدن برای پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا در ماه مبارک رمضان می‌گوید.

دکتر مصطفی نوروزی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: یکی از فاکتور‌های سلامت انسان تامین آب بدن است و اولین آسیب کم آبی در بافت کلیه خواهد بود، اما می‌توان با برنامه ریزی آب را دریافت کرد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه در دوره ۱۸ ساعته روزده داری قرار داریم باید نیاز حدود دو نیم لیتر آب (۸ لیوان آب) بدن را تامین کنیم برای این کار لازم است تا آب، چای کمرنگ، شیر، سالاد و میوه به تدریج در فاصله زمانی افطار تا سحر مصرف شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی می‌گوید: همچنین لازم است که در طول روز به ویژه در ۸ ساعت دوم از فعالیت فیزیکی خودداری شود.

او گفت: برای جبران کم آبی می‌توان از چای استفاده کرد به شرط آنکه کمرنگ باشد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین می‌گوید: همچنین سوپ‌ها ماده غذایی خوبی برای جبران کم آبی هستند چراکه قند آن آرام آرام جذب می‌شود و هم مایعات را به بدن می‌رساند.

او اضافه کرد: البته به کسانی که دارای کلیه سنگ ساز هستند یعنی در شش ماه دوبار سنگ دفع کرده اند، توصیه می‌شود روزه نگیرند مگر آنکه پزشک تایید کرده باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار