سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه پیام نور استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علیرضا آبرود رئیس دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری، از راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه یادگیری در این دانشگاه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سامانه مدیریت یادگیری در دانشگاه پیام‌نور، دانشجویان می‌توانند از این طریق بدون پرداخت هزینه، وارد کلاس‌های آنلاین دانشگاه شوند.

او افزود: از این سامانه بیشتر دانشگاه‌های بزرگ کشور استفاده می‌کنند، ولی کاری که دانشگاه پیام‌نور استان انجام داد، استفاده از این سامانه و خرید سرور معتبر با قابلیت‌های زیادی است، که همزمان با برگزاری کلاس آنلاین از سوی استاد، از صفحه دسکتاپ سیستم رایانه‌ای استاد فیلمبرداری و همچنین صدای استاد را ضبط و در سامانه ذخیره می‌کند.

آبرود اضافه کرد: دانشجویان هر زمان وارد سامانه شوند می‌توانند به صورت آفلاین به آن جلسه دسترسی داشته باشند و پیام‌نور استان تنها دانشگاهی است که از این سامانه استفاده می‌کند.

او ادامه داد: در این سامانه همه فایل‌ها و اطلاعات مورد نیاز جهت استفاده از این سایت برای دانشجویان و استادان بارگذاری شده است و دانشجویان با ورود به سامانه «lms.chp.pnu.ac.ir» و ثبت شماره دانشجویی خود، می‌توانند وارد کلاس‌های آنلاین شوند.

آبرود، ویژگی سامانه مجازی دانشگاه را استفاده از آن در حالت آفلاین بیان و اضافه کرد: مزیت این نرم افزار این است که صدا ضبط کرده، از صفحات فیلم‌برداری می‌کند، تاریخ و ساعت کلاس همراه با تعداد دانشجو را به صورت آفلاین انجام می‌دهد.

او گفت: استادان به جز استفاده از این سامانه از طریق شبکه‌های مجازی نیز با دانشجویان در ارتباطند و سوالات و اشکالات آن‌ها را رصد و رفع می‌کنند.

آبرود افزود: اکنون تمامی دروس مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در پیام نور به صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شوند و کلاس‌های مقطع کارشناسی از پنج فروردین ماه و کارشناسی ارشد از ۲۳ فروردین ماه به صورت رسمی آغاز شد.

او در پایان اضافه کرد: تعداد کلاس‌های تعریف شده در این سرور افزون بر چهار هزار و ۷۳۲ کلاس است و همچنین این سرور قابلیت برگزاری کلاس‌های آنلاین برای ۷۵۹ نفر در ساعت را دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار