در سال جهش تولید، ۹ طرح صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کاظم منزوی معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۹ طرح مهم و راهبردی صنعتی در استان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید» بهره برداری می‌شود.

او افزود: پتروشیمی لردگان با پیشرفت ۹۶ درصدی، صنایع فولاد با پیشرفت ۸۴ درصدی، خاور سیمان پارسیان با پیشرفت ۸۵ درصدی، صنایع متالوژی آسیا با پیشرفت ۷۵ درصدی از جمله این طرح‌های مهم و راهبردی استان به شمار می‌رود.

منزوی اضافه کرد: واحد تولیدی نساجی نگین بروجن با پیشرفت ۸۶ درصدی، واحد صنعتی آواگستر بروجن با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی، کوهرنگ غلطک‌پارس با پیشرفت ۷۱ درصدی، صنایع متالوژی آسیا با پیشرفت ۷۵ درصدی و شرکت تیوا تجارت ماهان با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی از دیگر طرح‌های مهم و صنعتی استان است که تلاش می‌شود امسال به بهره‌برداری برسد.

او ادامه داد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۵ هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از این میزان هشت هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و هفت هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذار بخش خصوصی تامین شده است.

منزوی، ایجاد اشتغال را از مهمترین دستاورد‌های تکمیل این طرح‌های صنعتی بیان و پیش بینی کرد: با افتتاح این طرح‌ها برای چهار تا پنج هزار نفر در استان فرصت شغلی ایجاد شود.

او افزود: بهره برداری از توانمندی‌های منطقه برای توسعه بازار، تکمیل زنجیره تولید و رونق تولید در استان بر اساس سند مناطق محروم و کمتربرخوردار از دیگر اهداف راه‌اندازی این طرح‌ها است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار