غضنفری گفت: باید تدابیر بیشتری برای استفاده از منابع بانک ها اندیشیده شود.

۵۰ درصد منابع استان در دست  استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مهرداد غضنفری معاون استاندار قم با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه اقتصادی استان در سال گذشته گفت: در هفت کارگروه اقتصادی استان سال گذشته ۱۰۸ جلسه با ۷۷۵ مصوبه و ۷۳ درصد اجرایی شدن مصوبات جلسه و مصوبه برگزارشده است.

او با بیان اینکه بانک‌ها نقش مهمی در رونق تولید و افزایش بهره‌وری اقتصادی در کشور و استان دارند، ابراز کرد: در سال‌های گذشته سیستم بانکی نقش آن‌چنانی در تولید نداشته و اگر هم پولی تزریق می‌شده با سند‌های مشخصی این کار صورت می‌گرفت که این نقش امروزه پررنگ‌تر از گذشته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: سهم پرداختی بانک‌ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیش از ۳۰ درصد رشد داشته و به مبلغ سه هزار و ۵۰۷ میلیارد تومان رسیده است.

او با تأکید بر اینکه سپرده‌گذاری‌ها در بانک‌های استان نیز در سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در سال ۹۸ در بخش خدمات دو هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان پرداختی توسط بانک‌های استان صورت گرفته است که در مجموع رقمی بالغ‌بر هفت هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان سهم پرداختی بانک‌های استان بوده است.

غضنفری ادامه داد: بانک‌های تخصصی حوزه تولید ۲۳۱ درصد منابع خود را مصرف کرده و بانک‌های تجاری نیز ۶۷ درصد از منابع خود را در بخش تولید هزینه کرده‌اند که نسبت به سال ۹۷ این رقم ۳۰ درصد افزایش‌یافته است.

او با گلایه‌مندی از سهم پایین بانک‌های خصوصی در بخش تولید استان یادآور شد: علیرغم اینکه ۵۰ درصد منابع استان در دست بانک‌های خصوصی است، ولی آنان نقش معناداری در بخش تولید ندارند و سهم آنان کمتر از ۲۰ درصد بوده است که باید تدابیر بیشتری برای استفاده از منابع این بانک‌ها اندیشیده شود.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
حالا الان این یعنی چه نووفهموم
آخرین اخبار