نخست‌وزیر انگلیس که اخیرا به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود، اعلام کرد علی‌رغم اینکه پزشکان برای اعلام خبر مرگ او آماده شده بودند، خودش اصلا به مردن فکر نمی‌کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، یکشنبه در مصاحبه با روزنامه سان اعلام کرد پزشکان معالج او، زمانی که به بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده بود، پس از بستری شدنش در بخش مراقبت‌های ویژه برای اعلام خبر مرگ او آماده شده بودند.

او که برای نخستین بار به طور مفصل در باره بیماری‌اش صحبت می‌کرد، گفت: «واقعا لحظه بسیار سختی بود، منکر آن نمی‌شوم. آن‌ها (پزشکان معالج) راهبردی را برای انجام این کار بر اساس سناریویی از نوع مرگ استالین، داشتند.»

نخست وزیر انگلیس افزود: «من در وضع خاص درخشانی نبود و می‌دانستم که طرح‌های احتمالی آماده شده است. پزشکان انواع آمادگی‌ها را داشتند تا در صورتی که شرایط به نحو مطلوب پیش نرفت، کاری را که لازم است، انجام دهند.»

جانسون ۵۵ ساله ۲۷ مارس اعلام کرد به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و علائمی خفیف دارد، اما یک هفته در قرنطینه ماندن کمکی به بهبود او نکرد. او پنج آوریل برای پیشگیری از وخیم شدن بیماری به بیمارستان مراجعه کرد، اما ۲۴ ساعت بعد به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

رئیس حزب محافظه‌کار انگلیس سه روز را با کمک دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشید و ۱۲ آوریل هنگام مرخص شدن از بیمارستان اعلام کرد مبارزه‌اش با این ویروس می‌توانست دو جنبه داشته باشد.

او در گفت‌گو با روزنامه سان تصریح کرد: «اگر چه به این فکر می‌کردم که چطور می‌توانم از این بیماری خلاص شوم، در هیچ لحظه‌ای به مردن فکر نکردم.»

جانسون افزود زمانی متوجه وخیم بودن شرایطش شد که پزشکان لوله‌ای را در نای او فرو کردند تا او را زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار دهند. جانسون دوشنبه، دو روز پیش از به دنیا آمدن پسرش، به سر کار بازگشت. او برای قدردانی از دو پزشک معالج خود به نام‌های «نیک پرایس» و «نیک هارت»، نام فرزندش تازه متولدشده خود را ویلفرد لاوری نیکولاس جانسون گذاشت.

جانسون که مداوای خود را «کاری خارق‌العاده» توصیف کرد، گفت: اوایل، وخامت حال خود را انکار می‌کرد. وی افزود: «پزشکان حق داشتند که مرا مجبور کردند به بیمارستان بروم.»

او اذعان کرد تجربه بیمار شدن خودش او را برای مبارزه با این بیماری مصمم‌تر کرد.

مقامات انگلیس شنبه مرگ ۶۲۱ نفر دیگر را ظرف ۲۴ ساعت به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ اعلام کردند که تعداد کل مرگ و میر را در این کشور به ۲۸ هزار و ۱۳۱ مورد رساند. این آمار پس از ایتالیا بالاترین آمار در اروپاست. نخست وزیر انگلیس قصد دارد این هفته نقشه راهی را برای کاستن از محدودیت‌هایی که از اواخر مارس به اجرا گذاشته شدند، اعلام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
آدم يك ميليارديوم ثانيه هم نبايد به مرگ فكر كنه
آخرین اخبار