مدیرعامل تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: ورود نقدینگی به سمت بورس می‌تواند تا حد بسیار زیادی سبب کنترل تورم شود.

ورود نقدینگی به بازار بورس چه منافعی می‌تواند داشته باشد؟به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ زهرا دفتری  با بیان اینکه سال ۹۹ را با قدرت شروع کرد و با همان قدرت در حال طی مسیر است، گفت: عوامل مختلفی در این رشد مؤثر هستند که از جمله آن می‌توان به انتظار تورمی سال‌های اخیر که سبب شده نقدینگی موجود در جامعه هر از چند گاهی یک بازار را نشانه گرفته و موجب رشد آن بازار شود، اشاره کرد.

او افزود: بعد از رشد اخیر مسکن، سکه، ارز و طلا این بار نقدینگی به سمت بورس آمده است حمایت‌های اخیر دولت از بازار و ورود شرکت‌های قدرتمند دولتی همچون صبا تأمین و شستا که تأیید کننده این حمایت است سبب اطمینان خاطر سرمایه گذاران شده است.

او بیان کرد: ورود سهام عدالت نیز می‌تواند مزید بر علت شود و ورود نقدینگی به بازار را تشدید کند.

این مسئول درباره اینکه ورود نقدینگی به بازار چه منافعی می‌تواند داشته باشد، عنوان کرد: بدون تردید افزایش نقدینگی موجود در جامعه سبب تورم است و ورود نقدینگی به سمت بورس می‌تواند تا حد بسیار زیادی سبب کنترل تورم شود منابع مالی سوق داده شده به سمت بازار نیز می‌تواند سبب تقویت بخش تولید و در مواقع لزوم صرف تأمین منابع مالی مورد نیاز شرکت‌های بورسی از طریق ساز و کار افزایش سرمایه شود.

دفتری درباره پیش بینی بازار، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به این مطالب سال ۹۹ همچون دو سال گذشته روندی رو به رشد باشد، زیرا هر دو بخش عرضه و تقاضا در این بازار در حال تقویت هستند.

او افزود: سرمایه گذاران حتماً قبل از ورود به بازار با اطلاعات کامل وارد شوند و اسیر هیجاناتی که در بازار وجود دارد، نشوندهمچنین باید از ورود به سهم‌هایی که بسیار رشد کرده خودداری کنند.


انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.