سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت:روزانه سه تا پنج مورد عملیات مارگیری در شهر اصفهان توسط نیروهای آتش نشانی انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه با آغاز فصل بهار و پایان خواب زمستانه مارها، مشاهده این حیوان در سطح شهر افزایش می‌یابد، اظهار کرد: در این فصل مار پس از خواب زمستانه بیدار شده و به دنبال تغذیه می‌گردد و در این بین تخم پرندگان محبوب‌ترین خوراکی برای این حیوان است.

او افزود: مار‌ها به دنبال پیدا کردن لانه پرندگان از درخت بالا رفته و اغلب در نقاطی مانند زیر زمین و بین شکاف دیوار‌ها به دنبال پیدا کردن لانه پرندگان هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه خانواده‌ها باید هنگام مراجعه به باغ و مزارع کشاورزی نکات ایمنی را نسبت به ورود مار به خودرو، سبد میوه و وسایل خود توجه داشته باشند، افزود: در منازل اطراف پارک‌ها، مزارع کشاورزی، دامپروری‌ها و گاوداری‌ها باید همیشه بسته باشد.

او با تاکید بر اینکه روزانه سه تا پنج مورد عملیات مارگیری در شهر اصفهان توسط نیرو‌های آتش نشانی انجام می‌شود، ادامه داد: البته باید توجه داشت که در همه نقاط شهر اصفهان عملیات مارگیری انجام شده، اما در مناطق یاد شده تعداد بیشتری مشاهده شده است.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.