رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: کنترل شدید رفت آمد‌ها و خود مراقبتی از شیوه‌های اصلی کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس محسوب می‌گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در مبارزه با اپیدمی ویروسی و میکروبی، محدودسازی و کنترل شدید رفت آمد‌ها و خود مراقبتی از شیوه‌های اصلی کنترل و پیشگیری از این نوع بیماری‌ها محسوب می‌گردد.

او افزود: با توجه به ملاحظات مختلف، ایجاد محدودیت‌های طولانی مدت ممکن نبوده و با رفع محدودیت‌ها ارزش خودمراقبتی بیشتر می‌شود.

شیرانی اضافه کرد: همچنان خانه بهترین و امن‌ترین مکان برای در امان ماندن از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ است.

او ادامه داد: در صورت لزوم حضور افراد در بیرون منزل، رعایت نکات بهداشتی دست ها، بهداشت تنفسی و حفظ فاصله ایمن با دیگران ضرورت می‌یابد.

شیرانی گفت: با ادامه روند شیوع بیماری و بر اساس شرح حال گرفته شده از بیماران و تحقیقات، با کمال تأسف قریب به ۹۰ درصد سرایت‌ها در محافل خانوادگی و گردهمایی‌های فامیلی اتفاق افتاده است.

او افزود: در شرایطی که شلوغی خیابان‌ها کنترل و محدودیت‌های تردد و فعالیت‌های اصناف برای پیشگیری از همه گیری بیماری اعمال شده است، افرادی بی توجه به هشدار‌های بهداشتی همچنان اقدام به برگزاری محافل خانوادگی می‌نمایند.

شیرانی اضافه کرد: خطر ابتلا در مواجهه‌های طولانی مدت و صرف وعده‌ای غذایی و تماس با اشیا مشترک آلوده در محافل خانوادگی، خیلی بیشتر از مواجهه‌های اتفاقی در اجتماع است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار