راه‌اندازی خط تولید نخ‌های پنبه‌ای آستان قدس رضوی از خروج ۷میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌کند و بخشی از نیاز به نخ ظریف تأمین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سالن تولید نخ‌های ظریف و شانه‌شده پنبه‌ای شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان امروز، ۱۳ اردیبهشت ماه افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این شرکت تولیدی، بعد از تنظیم طرح راه‌اندازی خط تولید نخ‌های ظریف و شانه‌شده، عملیات اجرایی این پروژه بزرگ را در سال ۱۳۹۷ در زمینی به‌مساحت ۱۰ هزار مترمربع آغاز کرد که پس از دو سال تلاش و پیگیری، امروز در مراسمی راه‌اندازی شد.

علی فدیشه‌ای مدیرعامل شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان زیرمجموعه سازمان اقتصادی رضوی در این زمینه گفت: نخ ظریف و شانه‌شده یکی از طرح‌های اولویت‌دار وزارت صنعت، معدن و تجارت و در واقع یکی از طرح‌های اولویت‌دار کشور به‌شمار می‌رود، چرا که تا زمانی که این نخ در داخل کشور تولید نشود، از خارج وارد خواهد شد.

او افزود: با راه‌اندازی خط تولید نخ‌های ظریف پنبه‌ای و شانه‌شده توسط این شرکت، از خروج حدود ۷ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود و بخشی از نیاز کشور به نخ ظریف توسط این مجموعه تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵ شرکت در کشور این محصول را تولید می‌کنند.

فدیشه‌ای درباره موارد مصرف این محصول بیان کرد: نخ‌های ظریف پنبه‌ای و شانه‌شده برای گردباف و بافندگی‌های تاروپودی و در واقع تهیه پارچه‌های ظریف ملحفه‌ای و باکیفیت پیراهنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان را یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های نساجی در ایران دانست و تصریح کرد: این مجموعه به‌خاطر توسعه‌هایی که هرساله داشته، یکی از شرکت‌های سودآور و بِروز صنعت نساجی کشور به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این شرکت در سال ۱۳۱۳ تأسیس شده و در حال حاضر حدود ۴۶۰ نفر در آن مشغول به کارند.

مدیرعامل شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان با اعلام این‌که "با راه‌اندازی خط تولید نخ‌های ظریف پنبه‌ای و شانه‌شده، شاهد افزایش حدود ۵۴ درصدی تولید نخ در این شرکت در سال جهش تولید خواهیم بود"، تاکید کرد: در این شرکت سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ تن نخ و ۱۲ میلیون مترمربع پارچه خام تولید می‌شود که با راه‌اندازی موفقیت‌آمیز این پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ تن نخ به تولید سالیانه این شرکت اضافه می‌شود.

فدیشه‌ای بیان کرد: در واقع در شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان به‌صورت روزانه حدود ۱۳ تن نخ در واحد ریسندگی تولید می‌شد که با راه‌اندازی خط جدید نخ ظریف شانه‌شده، ۷ تن به آن اضافه شده است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.