چین پیام توئیتری سفیر آمریکا در سازمان ملل مبنی بر حمایت این کشور از درخواست تایوان برای مشارکت در سازمان ملل را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یاهو نیوز، هیئت دیپلماتیک چین در مقر سازمان ملل «خشم و مخالفت شدید» خود را نسبت به توئیت آمریکا مبنی بر حمایت از تایوان برای مشارکت در سازمان ملل اعلام کرد.

«کلی کرافت» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز گذشته، در توئیتی گفته بود محرومیت تایوان از عضویت در سازمان ملل متحد خلاف مقررات این سازمان است. او در توئیت خود نوشت: «ممانعت از حضور تایوان در سازمان ملل نه تنها ظلم به مردم مفتخر تایوانی است بلکه مخالف اصول سازمان ملل نیز هست.» در حساب توئیتر سفیر آمریکا همچنین توئیت‌های پیشین وزارت امور خارجه این کشور که خواستار ورود تایوان به مجمع آینده سازمان جهانی بهداشت شده نیز آمده است.

هیئت دیپلماتیک چین در واکنش به این توئیت، ادعای مطرح شده از سوی نماینده آمریکا را به شدت رد کرد و بر موضع همیشگی پکن در مورد تایوان که بخش غیرقابل تفکیک چین است، تاکید کرد. این هیئت در پاسخ گفت «تایوان بخش غیرقابل تفکیک از سرزمین چین است.»

تایوان یک جزیره خودگردان است که پکن آن را استان متمرد خود قلمداد می‌کند و در انتظار اتحاد مجدد آن با سرزمین اصلی است. این جزیره در موضوع مبارزه با ویروس جدید کرونا یک الگوی موفق بوده است. کمتر از ۵۰۰ مورد ابتلا در آن شناسایی شد، و حال آنکه درست در همسایگی چین که منشاء شیوع این ویروس بود، قرار دارد.

روابط تایوان و سازمان ملل از مدت‌ها پیش دچار پیچیدگی شده بود که با شیوع کرونا از سه ماه پیش وخیم‌تر نیز شد.

چالش چین با آمریکا بر سر تایوان به ماه‌ها پیش برمی‌گردد که پکن واشنگتن را به فروش سلاح و تسلیحات نظامی به این جزیره خودمختار متهم می‌کرد و به گشت‌های نظامی آمریکا در آب‌های اطراف آن انتقاد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار