شهردار پراتو از تاثیر مثبت عملکرد کشور چین و برخورد جدی این کشور با ویروس کووید-۱۹ تقدیر و تاثیر آن را بر کشورش مثبت قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شین‌هوآ، ماتیو بیفونی، شهردار شهر پراتو ایتالیا از همکاری و عملکرد کشور چین در دوره همه‌گیری ویروس کرونا تقدیر کرد و تاثیر آن را بر ایتالیا مثبت خواند.  

شهردار پراتو با اشاره به این که کشور چین از ابتدای مشاهده ویروس کرونا در این کشور عملکرد مثبتی داشته گفت: نحوه مقابله با این ویروس در چین باعث شد ایتالیا آمادگی لازم برای مقابله با این بیماری را داشته باشد و این تاثیر مثبتی بر شهروندان ما داشت.

بیفونی در ادامه گفت در حال حاضر که سه ماه از شیوع ویروس کرونا پراتو می‌گذرد، هیچ مورد جدید از ابتلای به این ویروس در شهرمان، که بیشتر شهروندانش چینی هستند، نداریم و شهرما در سطح ملی و منطقه‌ای کمترین میزان مبتلایان را دارد.

او در ادامه افزود: «در ماه ژانویه تمامی مغازه‌ها و کارخانه‌های چینی بسته شد، تمام افراد چینی شروع به استفاده از ماسک کردند، غذای بیرون بر به سرعت جایگزین کار رستوران‌ها شد و چینی‌ها کمتر از خانه بیرون آمدند.»

بیفونی در ادامه صحبت‌هایش ضمن اشاره به اینکه هنگامی که اروپایی‌ها با دیدن این راهکارهای چین هنگام مواجهه با این بیماری آمادگی بیشتری داشتند افزود: «ایتالیایی‌ها مسئولیت‌پذیری را از چینی‌ها آموختند. همچنین ما در زمان این همه‌گیری چین را در زمینه سیاسی بسیار تحسین می‌کنیم.»  

در آخر این شهردار ایتالایی بیان کرد چین تجهیزات و ماسک‌های بسیاری در اختیار این شهر قرار داده و با احتمال ادامه دار بودن شیوع کرونا قرار است همچنان تجهیزات پزشکی از سوی چین به این کشور ارسال گردد و این همکاری باعث نزدیک‌تر شدن روابط دو کشور خواهد شد.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار