مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: عملکرد معلمان در زمان شیوع کرونا جایگاه علمی و اجتماعی آنان را ارتقاء داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در حاشیه ارتباط زنده ویدئو کنفرانس با وزیرآموزش وپرورش و درجمع منتخب نمایندگان معلمان نمونه شیراز با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، بیان کرد: با گذر زمان عمق اندیشه‌های شهید مطهری بیشتر آشکار می‌شود و نیاز است که با نگاهی جدید و استفاده از تجربیات چهل ساله انقلاب، اندیشه‌های ایشان را واکاوی و درک کنیم  تا در زندگی و مسائل مادی و معنوی مان اثر گذار شود.

او، تصریح کرد: در حادثه همه گیری ویروس کرونا، جایگاه اجتماعی و علمی معلمان بیشتر نمایان شد و شاهد بودیم که چگونه معلمان عزیز با تعطیلی مدارس، بدون اینکه ملزم یا از آنان خواسته شود خودشان با استفاده از هر امکاناتی که داشتند تلاش کردند  تدریس متوقف نشود و دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در حادثه کرونا خیلی از معلمان داوطلبانه برای کمک در موضوع گند زدایی و تهیه ملزومات بهداشتی مشارکت کرده اند، بیان کرد: این همکاری جزء وظایف و مسئولیت‌های معلمان نبود، اما آنان گروه‌هایی را تشکیل دادند و آمدند تا به هموطنان خود کمک کنند و دانش آموزان نیز با نگاه به معلمشان به همین ترتیب حضور یافتند که این نشان دهنده مسئولیت پذیری معلمان در مسائل اجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: با وجود مشکلات معیشتی، جایگاه معلم در همه جا بالا است و ما نیز انتظار داریم این جایگاه در جامعه ما تنزل پیدا نکند، چنانچه تا کنون هم معلمان نشان داده اند که این جایگاه والا در شرایط سخت امروز هم در اذهان عمومی والاتر شده است.

او، عامل موفقیت افراد در فعالیت‌های مختلف علمی، اجتماعی و شغلی را ویژگی‌هایی از جمله توان انجام کار گروهی، تمرکز بر هدف داشتن، تاخیر در تحقق لذت و عواطف کنترل شده دانست و ادامه داد: توجه به این ویژگی‌ها برای معلمان و کسانی که در دستگاه تعلیم و تربیت فعال هستند نیز بسیار مهم است، چرا که معلم هم با روح و هم با جسم دانش آموز کار دارد.

اسماعیلی، کسب تجربه معلمان در طول سال‌های تدریس را یک ارزش افزوده برشمرد و افزود: به همین علت است که از معلمان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی یاد می‌شود و باید به خوبی حفظ شده و از تجربیاتشان استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور نیز در خصوص استقرار یک نظام خاص بازنشستگی برای فرهنگیان اشاره شد که تا کنون ساز و کار مناسبی برای استفاده از این تجربیات به کار گرفته نشده است.

او، با تاکید بر اینکه این روز‌ها معلمان نشان دادند که مظهر ایثار و از خود گذشتگی هستند، اظهار کرد: معلمانی  بودند که در سخت‌ترین شرایط در نقاط کور اینترنتی و بحران کرونا از هر کمکی برای تدریس به دانش آموزان دریغ نکردند که این  خود جلوه ایی از ایثار است.

عبدالرسول احمدی دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم و معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: باید آن چنان که امام علی (ع) می‌فرمایند تقدیر از مقام معلم به صورت عملی و عینی باشد.

او، بیان کرد: مهمترین دغدغه معلم قبل از اینکه دغدغه معیشتی باشد دغدغه منزلتی و جایگاه معلم در جامعه است که امروزه  شاهد هستیم جایگاه معلم در جامعه آن جایگاهی که باید باشد نیست.

احمدی با اشاره به برخی از مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور تصریح کرد: امسال به همین دلیل امکان برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم فراهم نشد، اما تلاش شد از راه های مختلف از نقطه نظرات منتخبان استانی استفاده  و از آن‌ها نیز  تقدیر شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.